Списъкът с храни, които смятаме за здравословни допълваме с обезмаслено или нискомаслено мляко. Време е да спрем да се страхуваме от пълномасленото мляко и млечни продукти. Публикации от 2016 г. в American Journal of Nutrition препоръчват употребата на пълномаслени продукти вместо обезмаслените.

Проучване проведено при 18 000 жени показва, че при тези от тях, които предпочитат пълномаслени продукти вероятността от затлъстяване е до 8% по-малка.

Една от теориите е, че консумирайки пълномаслени продукти се чувстваме сити по-дълго време. Отделно при обезмасленото мляко има добавена захар, което е рисков фактор за диабет тип 2 и сърдечни заболявания. Има течения, които препоръчват използването на сурово мляко, тъй като пастьоризацията унищожава голяма част от полезните му съставки включително и ензима лактаза, който подпомага разграждането на млечната захар, лактоза.

Сок от Агаве. Последните няколко години той стана популярен заместител на захарта и изкуствените подсладители и се намира на всеки рафт със здравословни храни. Според последните проучвания сиропът от Агаве е всичко друго, но не и здравословен. Той е с най-голямо съдържание на фруктоза сравнен с всички други изкуствени подсладители.

Фруктозата се преработва в черния дроб. Излишъкът се трансформира в мазнини. Като по-здравословен заместител можете да използвате мед или зелена стевия.

Препечено месо. Всички меса са източник на аминокиселини, креатин и захари. Готвенето на висока температура превръща тези съставки в молекули, наречени хетероциклени амини. Те са токсични съединения, намиращи се също в цигарения дим. Препеченото месо съдържа до 3,5 пъти повече от тези съединения, отколкото средно изпеченото. Използването на готови сосове за овкусяване, съдържащи захар и мед правят прегарянето на месата по-лесно. За да намалите вероятността от прегаряне, не използвайте готови маринати. Приготвяйте ги сами.

Повече по темата четете на Puls.bg