Магнезият е един от най-важните за организма минерали. Той участва в близо 300 химически реакции в тялото. Поддържа имунната система здрава, подпомага натрупването на калция и фосфора в костите, участва в образуването на хрущялите и колагена, подобрява настроението при депресия. Но когато нивата му са по-ниски, човек става по-раздразнителен и чувствителен, не може да спи нормално, чувства се изтощен и усеща болки в мускулите.

Препоръчителната дневна доза на магнезия е 310-420 мг, като мъжете между 19 и 30-годишна възраст трябва да приемат по 400 мг, а жените – по 310. След тези години представителите на силния пол се нуждаят от 20 мг от минерала повече, а тези от нежния – по 10 допълнително. Бременните трябва да взимат между 350 и 400 мг на ден, но след изричното предписание на лекуващия ги лекар.

Преди да прибегнете до хранителните добавки, е добре да си направите изследване за нивото на минерала в организма, след което да посетите специалист. Той ще ви предпише какво точно да вземате. Допълнително може да си набавите магнезий чрез определени плодове и зеленчуци.

Още по темата

Тиква

В нея има около 59 мг магнезий или 14,5% от препоръчителната дневна доза. В края на пролетта все още може да се намери такава по магазините. Печена на фурна или варена, като съставна част от различни сладкиши, тиквата е полезна не само заради високото съдържание на минерала в нея. Тя съдържа и много диетични фибри, които подпомагат храносмилането.

Авокадо

Всички са полудели по този плод, защото той е суперхраната, която трябва да имаме на масата си поне два пъти седмично. В едно авокадо има 44 мг магнезий (11%) от препоръчителното количество за ден, както и 67 мг желязо. Плодът се слави с мощното си прочистващо действие, високото съдържание на влакна и омега-3 мастни киселини.

Банани

Любим плод на много хора. С един банан ще си набавим препоръчителното дневно количество магнезий, защото съдържа около 32 мг от минерала.

Киви

Екзотичният плод има по-специфичен вкус и затова не се харесва много от всички. Той съдържа 31 мг магнезий. Може да се консумира за закуска или междинно хранене, под формата на смути с други плодове или във сладкиши.

Диня

Близо 90% от плода е вода, а съдържанието на магнезий е 29 мг. В нея има много витамини, както и ликопен, който се смята за антиоксидант. Също така червеният плод съдържа полезни за чревната флора влакна.