Не е необходимо да сте гуру по йога, за да сте чували за слънчевия поздрав и неговия положителен ефект върху здравето на човека. Името произлиза от санскритското наименование Сурия Намаскар.

Поздравите към слънцето представляват комбинация от йога асани като тяхната последователност е изключително важна както и правилното вдишване, издишване и задържане на дъха. Ако ги изпълнявате сутрин на гладно в рамките на 10-15 минути, със сигурност ще усетите прилив на енергия през целия ден, пълна душевна хармония, а тялото ви във времето ще добие гъвкавост и здраве.

Редовното упражняване на тези асани помага на организма да се очиства от натрупаните в него токсини, а на ментално ниво се достига до осъзнатост и самоусъвършенстване.

Още по темата

Ето и изпълнението:

Започва се от изправена позиция с прибрани стъпала и прав гръб. Вдишайте и повдигнете ръцете нагоре докато усетите, че тялото се издължава и се изпълвате с въздух. В издишването свалете ръцете надолу до пода. Ако не стигате земята с ръце поради липса на гъвкавост в бедрата, свийте леко краката в коленете, за да поставите дланите на земята. Във вдишване изнесете десния крак назад и задръжте левия крак, сгънат на 90 градуса като коляното е над глезена. Не се изгърбвайте и не се отпускайте на дланите.

Задръжте въздуха в следващата позиция, наречена Планк-дъска. За да я изпълните изнесете и левия крак назад и останете на опора на длани и пръсти на краката. Тялото трябва да е право и стегнато, ръцете изпънати. В поза дъска останете за секунда колкото да преминете от предишната позиция в следващата.

Още за йога асаните за старт на деня прочетете в Puls.bg