Тялото се поти повече в горещините и съответно губи повече вода. Докато през по-студените месеци трябва да пием между 1 и литър и половина, то през лятото организмът се нуждае от поне 2-2,5 литра. Когато тялото се дехидратира, електролитният баланс в него се нарушава, кожата и косата стават по-сухи, появяват се бръчки, хората имат по-ниско артериално налягане, чувстват се изтощени. Понякога това може да се дължи и на неправилно хранене.

Ето кои храни да консумирате по-често в горещините, за да си набавите достатъчно течности и полезни микроелементи.

Банани

При липса на течности, нивото на калий в организма намалява. Бананите са чудесен източник на този минерал. Един банан на ден е достатъчен, за да не останете дехидратирани и да си набавите необходимото количество калий.

Кокос

При загубата на телесни течности намалява и нивото на натрий. Една чаша сок от кокос ще ви помогне да увеличите количеството на натрий и калий в организма.

Краставица

95% от съдържанието на зеленчука е вода. Той е един от най-използваните за салати през лятото. Неслучайно влиза в състава на таратора, който се сервира студен и е идеалното средство за разхлаждане в жегите.

Краставицата е богата на фибри и витамин C, които спомагат за много процеси в тялото. 1-2 на ден са достатъчни, за да възстановят водния баланс в него.

Още по темата

Диня

Подобно на краставицата, в динята също има над 90% вода. Типичният за лятото плод съдържа ликопен, който е силен антиоксидант и прочиства тялото от токсините. Динята е не само сладка и разхлаждаща, тя е един от начините да се предпазите от дехидратация през този сезон.

Селъри

В зеленчука има желязо, калий, натрий, цинк. А както стана ясно, калият и натрият са жизненоважни за регулацията на течностите в организма. Също така селърито е богато на фолиева киселина и витамините от В-комплекс.

Ако искате да се предпазите от обезводняване, хранете се по-здравословно и никога не излизайте без вода в чантата.