Здравословното хранене през лятото включва разнообразие от плодове и зеленчуци. Повечето плодове са не само с ниско съдържание на калории, но и осигуряват много витамини, минерали и фитонутриенти, които спомагат за здравето. Но какво количество трябва да приемаме на ден и по кое време?

Човек се нуждае от около 2 000 калории на ден, за да се чувства добре. Но колкото и да са полезни плодовете, трябва да ги консумираме умерено, защото в тях има захари и други вещества, които могат да ни навредят в някои случаи.

„Препоръчва се да ядете до пет порции зеленчуци и плодове на ден. Въпреки че някои плодове са с много важни хранителни вещества, те трябва да бъдат част от балансираната диета“, казва д-р Рупали Дата, консултант по хранене в Индия. По думите му, прекаляването с плодовете повишава нивото на кръвната захар в тялото и забавя метаболизма.

Защо яденето на плодове може да повлияе негативно на вашето здраве?

Има различни форми на захарта, а именно глюкоза, фруктоза и захароза. Колкото повече захар ядете, толкова повече ще напълнеете. Например фруктозата, която се съдържа в плодовете, може да доведе до натрупване на висцерална мастна тъкан, която е свързана с диабет тип 2.

Още по темата

Яжте повече пресни плодове – предимно сутрин и между храненията, защото в сушените има много повече захари.

Ако искате да свалите излишните килограми, яжте плодове, но не прекалявайте, особено вечер. Също така избягвайте натурални сокове, в които също има много захари. Някои консултанти по хранене не препоръчват диети, в които има един разтоварващ ден за похапване на плодове. Причината е, че в тях няма необходимите аминокиселини и полезни мазнини, от които организмът се нуждае. Също така в някои от тях количеството на минерали като калций, желязо и селен е много малко.

Прекалената консумация на плодове за деня може да причини дискомфорт като подуване на корема, спазми, газове и по-редки изпражнения. Нарушенията в работата на храносмилателната система могат да дойдат и от многото фибри.