Още от ранна детска възраст, човек проявява предпочитания към сладкия вкус. Торти, сладкиши, сладолед, безалкохолни напитки, сокове, всички напитки с високо съдържание на захар, са дневният хранителен прием на мнозина. Отрицателните ефекти на системната и прекомерната консумация на захар, са известни и свързани с хронични и дегенеративни заболявания като затлъстяване, диабет, хиперхолестеролемия, рак.

Основното предимство на естествените и изкуствени заместители на захарта е, че те доставят сладък вкус с малко или никакви калории, като могат да се консумират и от хора с диабет.

Предимства на захарните заместители

Те не оказват влияние върху телесното тегло. Повечето заместители на захарта не складират калории в телата ни. Въпреки това, тяхната употреба трябва да се извършва с мярка. Подходящи са за диабетици.

Повечето от тези подсладители са идеални за хора, които страдат от диабет, защото консумацията им не води до увеличаване на кръвната захар.

Още по темата


Захарин

Използва се като подсладител от 1879 г. Захаринът е 200 до 700 пъти по-сладък от захарта. Няма калории. Прилага се широко в хранително-вкусовата промишленост за производство на сладкиши, напитки, готови плодови сокове.

Изследвания сочат за вероятен риск от развитие на рак на пикочния мехур, което на този етап е непотвърдено от клинично изучаване.

Аспартам

Аспартамът не съдържа калории и е в пъти по-сладък от захарта. Той губи своята сладост, когато се нагрява, затова не се използва за храни, които изискват готвене при високи температури. Въпреки противоречивите мнения, няма изследване, сочещо вреда от приема му.

Още за заместителите на захарта, може да прочетете в Puls.bg