Бадемите са сред най-богатите източници на високоенергийни хранителни вещества. Съдържайки, фибри, протеини и омега-3 мастни киселини, те са предпочитани от много хора и влизат в състава на много диетични режими. 

В 100 грама бадеми има общо 575 калории; 21, 5 г поротеин; 21,55 въглехидрати; 49,33 г мазнини, от които 3,7 г ненаситени мазнини, 12, 33 г полиненаситени мазнини; 3, 80 г наситени, 31,55 г мононенаситени и 0,02 г трансмазнини. Ядките съдържат много витамини - А, E, B2, B3 и B4, както и минералите желязо, калий, калций, магнезий, манган, мед, натрий, селен, цинк, фосфор. 

Кои са предимствата на бадемите за здравето?

Бадемите имат способността да намаляват холестерола в тялото. Те повишават нивата на витамин Е в плазмата и червените кръвни клетки, като ги предпазват от увреждане увреждане и предотвратяват окисляването на холестерола в артериите.

Ядките имат анти-възпалителни свойства. Това се дължи на мастните киселини в тях- линолеични и линоленови, които намаляват възпалението в организма и понижават лошия холестерол (LDL), като същевременно увеличават "добрия" (HDL).

Редовната консумация на бадеми предпазва от сърдечно-съдови заболявания. В тях има протеини и мононенаситени мастни киселини, които подобряват нивата на кръвните липиди и намаляват въздействието на С-реактивните протеини. Флавоноидите, които се намират в кафявата обвивка на ядките, се свързват с витамин Е и предпазват артериалните стени от увреждане, докато магнезият подпомага навлизането на кислород в кръвта. 

Още по темата


Приемът на бадеми спомага за укрепването на костите и зъбите. Това се дължи на голямото количество витамини и минерали. Фосфорът оказва значително влияние върху здравината и издръжливостта на костите и зъбите, като същевременно предотвратява появата на заболявания като остеопороза.

Бадемите са част от много диетични режими, предназначени за хора, които искат да отслабнат. Те са с най-малко калории от популярните ядки. Мононенаситените мазнинини, съдържащи се в бадемите, повишават нивата на хормона холецистокинин, който се свързва с усещането за засищане след ядене. От друга страна влакната в ядките допринасят за подобряване работата на червата. 

Ядките съдържат две жизненоважни за мозъка вещества - рибофлавин и L-карнитин. Те повишават мозъчната активност. Бадемите съдържат и фенилаланин, който подобрява когнитивни функции.

Бадемите съдържат алкални вещества, които укрепват имунната система. Високото съдържание на витамин Е в ядките допринася за елиминирането на свободните радикали в клетките на тялото. 

Друго предимство на ядките със специфичен аромат е, че веществата в тях подхранват кожата. Бадемовото масло се използва за овлажнител, предпазва от сухота и раздразнение на кожата заради голямото количество витамини. 

В бадемите няма глутен, затова те се използват от много хора с автоимунни и други заболявания, които са на специален хранителен режим. Препоръчват се на бременни, защото съдържат фолиева киселина, която стимулира растежа на ембриона и намалява честотата на вродени дефекти.