Жените се нуждаят от повече сън в сравнение с мъжете. Това доказват няколко отделни проучвания във Великобритания. Според едно от тях, проведено от Института за изследване на съня във Университета на Лъфбъроу, представителките на нежния пол вършат много повече неща наведнъж, мозъкът им е по-зает през деня и затова им трябват 20 минути сън допълнително. 

Въпреки че трябва да спят повече от мъжете, жените правят точно обратното. Това сочат резултатите от изследване, което обхваща близо 400 възрастни от различен пол. При жените има тенденция в събуждането през нощта. По-голям процент от тях трудно заспиват или не спят дълбоко. 

Друго проучване, осъществено през 2008 г. от Медицински център „Дюк“, също затвърдява тезата, че жените трябва да спят повече. Според медицинските специалисти, дамите са подложени на по-голям стрес в сравнение с мъжете. Когато са депресирани, напрегнати и в лошо настроение, те спят много по-малко, докато при мъжете няма промяна. 

Кои са основните фактори, влияещи негативно на съня на жените?

1. Менструалния цикъл

Подуването на корема, крампите и болките, могат да нарушат качеството на съня на жените. Според изследване във Великобритания, 23% от жените се оплакват от липса на сън или по-често будене по време на менструация. Други 30% съобщават, че спят много леко по време на цикъл. 

Още по темата


2. Бременност

Тялото на жената се променя по време на бременност и е подложено на голям стрес. Доказано е, че още след зачеването бременните спят по-трудно, сънуват повече и се въртят в леглото. Когато нивото на хормона прогестерон в тялото се повиши и бебето стане по-голямо, то притиска органите на майката и тя често будува. 

3. Менопауза

Хората спят по-малко с увеличаване на възрастта. Навлизайки в менопауза, жените будуват с часове. Това се дължи на хормоналния дисбаланс в организма. Отделно топлите вълни и изпотяването нарушават нормалния им режим през деня и нощта. 

4. Емоционална нестабилност

Влошеното психично здраве също може да доведе до безсъние. Има случаи, при които жените спят само по 2-3 часа на нощ, защото са в депресия или имат определено психично заболяване. В такива случаи се налага незабавна терапия с психиатър или психолог, както и изграждане на режим – за ставане и лягане по едно и също време, с който организмът да свикне.