Редуцирането на теглото е също толкова съществена цел сред спортуващите, колкото и натрупването на мускулна маса. Поне половината от любителите на фитнес тренировките целят именно това. Придържането към здравословен хранителен режим е съществено условие за постигането на успех, а най-важното е ежедневно да се изгарят повече калории, отколкото се приемат с храната. За ускоряване на процеса е важно да се разчита на физически натоварвания, които горят оптимално количество калории. Ще представим няколко, които са най-ефективни в това отношение.

Скачане на въже

По всеобщо експертно мнение скачането на въже е сред най-ефективните упражнения за горене на калории. Средно за един час с него може да се изгорят над 600 ккал, а изпълнението му позволява пълна свобода по отношение на мястото, където да се провежда. Скачането на въже има още едно ключово предимство – счита се, че то помага за потискане на апетита, защото повлиява секрецията на специфичните хормони, контролиращи глада. Така скачането на въже подсигурява възможност за траен ефект – калориите, които изгаряме, няма да бъдат възстановени скоро.

Плуване

Плуването е комплексен спорт, който освен че ангажира почти цялата мускулатура на тялото, има едно много сериозно предимство – извършва се в условия на много високо съпротивление отстрана на водата. Така усилията, а и ефектът от тях се удвояват спрямо ефекта, който се постига например с бягането. В зависимост от теглото с плуване може да се изгарят средно между 400 и 600 ккал на час. Това означава, че с 2 часа плуване дневно можем да изгорим средния дневен калориен прием, препоръчван за човек със средно тегло. Това превръща плуването в един от най-ефикасните спортове за горене на калории и редуциране на излишното тегло.

Още упражнения за топене на калории вижте в Puls.bg