Всяка година по това време лекарите предупреждават, че хидратацията на тялото е много важна и за целта трябва да приемаме достатъчно вода. Тя контролира различни процеси в тялото като транспортирането на нутриенти и кислород до клетките, предотвратява запек и нормализира баланса на електролитите.

Тялото изхвърля приетата вода чрез потене и уриниране, като постоянно се нуждае от ново количество, за да функционира нормално. Но какво точно количество ни е нужно, за да сме сигурни, че няма да се дехидратираме?

Водата пречиства тялото от токсини, подпомага свалянето на излишно тегло, подобрява имунната система, предотвратява акне, подсилва функциите на мозъка, прави кожата и косата по-здрави и блестящи. Мускулни крампи, суха кожа, напукани устни, запек, са признаците, по които може да установите, че не пиете достатъчно вода.

Ако сте твърде заети на работното място и понякога забравяте да си налеете вода, ето няколко начина, които ще ви подсетят да пиете повече:

Още по темата

Бутилка вода подръка – никога не оставайте без нея вкъщи или на работното място. Тя или чаша, които стоят непосредствено до вас, ще ви напомнят, че не бива да оставяте тялото да се дехидратира. Някои психолози дори са на мнение, че когато носите шише с вода със себе си, например в чантата, тя ще ви тежи и ще ви кара да пиете повече.

Аларма на телефона – до нея се прибягва, ако шишето и чашата с вода са пред нас, но въпреки това ние забравяме да ги използваме. Ако си нагласите аларма, която да ви подсеща всеки ден, постепенно ще свикнете да пиете повече вода. Има и приложения за телефон, които могат да се нагласят по графика ви и да ви сигнализират, когато забравите.

Заместете газираното с вода – всеки си мисли, че пиенето на други течности освен вода, също е полезно. Соковете са вкусни, но в някои от тях има добавени захари. Те и газираните напитки ни разхлаждат в жегите, но не утоляват жаждата.

Яжте храни, богати на вода – те изобилстват на пазара през лятото. Диня, пъпеш, краставица, са плодовете и зеленчуците, в които има близо 90% вода. Правете си салати и смутита с тях, за да сте сигурни, че организмът ви е достатъчно хидратиран през целия ден.

Овкусете водата – с няколко резенчета лимон, ананас, с малко алое вера или портокал. По този начин ще я направите по-вкусна и освежаваща и така ще пиете повече.