Почивката през лятото често означава прекъсване на нашата редовна фитнес програма, за сметка на седмица, прекарана в пиене на коктейли край басейна. Дори и няколко дни без тренировки обаче, могат да извадят тялото ни от форма.

Проучване от 2013 г. установява, че 10-дневна пауза от физическо натоварване, може да доведе до намаляване на притока на кръв към хипокампуса – частта от мозъка, която е отговорна за паметта и емоциите. За това внезапно спиране на физическа активност е установено, че подпомага свързаната с възрастта загуба на памет. Това доказва, че страда не само тялото, а и мозъкът ни.

Поддържането на форма по време на ваканция не означава задължително тежки силови тренировки или продължителни кардио упражнения. Най-хубавото нещо на отпуска е фактът, че можем да се отпуснем и така да бъдем стимулирани да заобичаме повече тялото си. Намалелите нива на кортизол и по-пълноценният сън винаги са от полза за това.

Още по темата

Специалистите съветват, че най-добрият начин да поддържаме формата си е като се движим възможно най-много. А почивката на морето или сред планината е идеалният начин за това, без да се чувстваме прекалено напрегнати. Често, докато сме на почивка, установяваме, че всъщност се движим много повече, отколкото обичайно. Можем да си направим личен експеримент като си свалим приложение за измерване на крачките на телефона.

Други начини да се упражняваме по време на ваканция са плуването, гмуркането или колоезденето.

Още съвети за спортуване по време на почивка ще намерите в Puls.bg