Все повече стават хората, страдащи от паническо разстройство. Всеки, сблъсквал се с него, знае колко ужасяващи могат да бъдат, както физическите симптоми, така и психическите преживявания. Проблеми като обезсилващо главоболие, недостиг на въздух и ускорено сърцебиене, правят дори най-простите ежедневни задачи да изглеждат като невъзможни действия.

При хората без такова разстройство - проблемите с работата, финансите и всеки по-сериозен стрес, могат да доведат до същите симптоми и чувства.

Има обаче начини за лечение и управление на това състояние. Експертите дават съвети за справяне с тревожността по време на паник атака:

1. Наплискайте се с вода

Едно от най-лесните неща, които можем да направим е да потопим ръцете си в студена вода или да наплискаме лицето си с нея. Сензорната стимулация със студена вода помага за разсейване от тревожните чувства, които ни завладяват и облекчава повишените нива на кортизол.

2. Физическа активност и правилно дишане

Когато паниката ни завладее е трудно да останем на едно място. Физическата активност в такъв момент винаги помага за сваляне на тревожността. Не е нужно да правим някакви сложни упражнения, достатъчно е просто да се раздвижим и да дишаме дълбоко. Правилното и дълбоко дишане е от голяма полза в такава ситуация. Трябва хубаво да вдишаме и след това бавно да издишаме въздух. След няколко минути тревожността ще намалее.

Още по темата


3. Повтаряне на успокояващи фрази

Заедно с дълбокото дишане, специалистите съветват да си повтаряме успокоителни фрази, от рода на: „Аз съм в безопасност и съм обичан ". Достатъчно е да ги повторим бавно няколко пъти, за да се почувстваме по-спокойни.

Още съвети за справяне с паниката може да намерите в Puls.bg