През лятото зреят и се консумират най-много плодове. Диня, пъпеш, ананас, папая, ягоди, малини, придават свежест на коктейлите на плажа. Те са най-известните за сезона, но има и още много други, с които ще се заредите с енергия.

Хубаво е да ядете по няколко различни плода на ден, но кога е най-подходящото време за това? Те съдържат много полезни вещества, но и захари, които носят своите последици за тялото, ако са твърде много.

Плодовете определено са средство, с което може да се пречистите от мазните и тежки храни. Всеки знае, че ябълките са чудесни източници на витамини, но не са подходящи за закуска, защото не могат да придадат ситост на стомаха. При някои хора бананите, например, надуват корема и водят до образуването на киселини, ако са приети сутрин на гладно. Ето защо ако предпочитате определени плодове, е хубаво да сте информирани кога е най-удачно да се ядат и в какво количество.

Доклад на Центъра за контрол и превенция на болестите показва, че само около 12% от възрастните в Съединените щати ядат от 1,5 до 2 чаши плодове на ден, което е препоръчителното дневно количество. От друга страна само 9,3% са посочили, че ядат достатъчно зеленчуци.

Още по темата

Според Кери Стъклман, основател на движението „Nutritious Life“, има твърде малко доказателства за това в кои часове на деня е по-добре да се консумират плодовете. Според него това, което наистина има значение, е какъв точно плод се яде и с какви други храни. „Може да сложите малко замразени горски плодове в уреда за смути, да прибавите няколко парченца банан, малко мед или друг заместител на захарта, както и кисело мляко. Това е идеалната питателна закуска“, казва Джесика Росен, сертифициран холистичен треньор по здравословно хранене и привърженик на суровоядството. По думите ѝ, най-доброто време за ядене на плодове е когато стомахът ви е празен, например сутрин.

Плодовете могат да съдържат много натурални захари, което води до покачване на кръвната захар и носи чувство на глад, добавя Росен. И уточнява, че менюто ни за деня трябва да е балансирано – по малко плодове, зеленчуци, протеини и здравословни мазнини.

„Някои плодове могат да ви помогнат да заспите – бананите и вишните съдържат мелатонин, докато кайсиите – витамин С“, казва още тя. Според нея, дори и да изпитате глад през нощта, по-добре е да хапнете някой плод, отколкото нещо друго.