Стресът е част от нашето ежедневие. Много хора работят под напрежение и са намерили начини да се избавят от него, но за други това е голямо предизвикателство, което се отразява негативно на здравето им. Приемът на плодове и зеленчуци и пълноценният сън са едни от основните съюзници на човека в борбата му със стреса. В тях има витамини и минерали, които дават енергия на тялото и поддържат работата на различни органи и системи.

Подправките са повече от средство, с което храната ни да бъде по-вкусна. Много специалисти по аюрведа, натуропатия и билколечение ги препоръчват като натурално средство за справяне с някои състояния и заболявания. Те гонят стреса и напрежението, намаляват действието на свободните радикали върху тялото, помагат при невродегенеративни проблеми, бактериални и гъбични инфекции, високо кръвно налягане...

Антиоксидантите, витамин С и бета-каротин, които съдържат лютият пипер, карамфилът и черният пипер, помагат при стрес.

Активните съставки в куркумата и джинджифила – куркумин и джинджероли, помагат на организма да се справи с изтощението по време на напрежение и липса на сън, продиктувана от него. Подправките подсилват имунната система, която започва да работи на по-бавни обороти при повишаване на кортизола – хормон, отделящ се по време на стрес.

Още по темата

Куркуминът в куркумата увеличава нивото на глутатиона – антиоксидант, който намалява риска от увреждането на клетките на тялото от свободните радикали. Подправката съдържа витамините С и Е, които се смятат за противоканцерогенни. Съдържанието на куркумин в куркумата е между 2 и 7% от общото тегло на подправката. Ако искате да приемате повече от веществото, е по-добре да си купите екстракт от куркума.

Джинджифилът – на прах или настърган на ренде, също е полезен при някои невродегенеративни заболявания, част от които се получават вследствие на оксидативния стрес.