Всяка отделна част от тялото се нуждае от протеини. Те са градивният елемент на клетките и изпълняват много важни биологични функции. Микроелементите, които наричаме още белтъци, отговарят за протичането на метаболитните процеси и съхранението на генетичната информация. Когато количеството им в организма започне да намалява, се появяват някои симптоми, които са „предвестници“ на здравословни проблеми. Ако не бъдат взети мерки за набавянето на протеините, може да се стигне и до дефицит, който да доведе до някои усложнения.

Ако сте на конкретен хранителен режим и избягвате определени храни, проверете какво количество протеини приемате.

Ето няколко състояния, които ще ви „отворят“ очите, че белтъците в менюто ви не са достатъчно.

Оток – задържането на вода в кожата може да се дължи на най-различни заболявания, но е и класически пример, че има дефицит на протеини в тялото. Ако краката ви често отичат или поглеждайки се в огледалото виждате лицето си по-подуто от обикновено, незабавно идете на лекар, защото най-вероятно става дума за сериозен недостиг.

Още по темата

Анемия – тогава хемоглобинът е много нисък заради пониженото производство на червените кръвни телца. Рискът от развитие на анемия се увеличава, ако човек не приема достатъчно храни, богати на протеини. Освен това той е заплашен от дефицит на В12 и фолиева киселина.

Косопад – протеинът е важен компонент за здравето на косата. Той отговаря за нормалния растеж на косата. Когато белтъците в тялото рязко спадат, косата започва да капе през всеки сезон.

Трудно излекуване – ако си изгорите кожата, порежете, претърпите някакъв инцидент или боледувате от нещо по-сериозно, но не можете да оздравеете лесно, това означава, че се нуждаете от хранителен режим с повече протеини, които ще ви заредят с повече енергия.

Увеличаване на апетита – когато човек иска да свали излишните килограми, може да се подложи на високопротеинова диета. Но тя или всяка друга трябва да му бъде препоръчана от специалист, който е информиран за неговото здравословно състояние. Протеините ни помагат да бъдем сити за по-дълго, но когато организмът ни има недостиг от тях, те по-скоро засилват апетита, отколкото да го потискат.