Най-големите предимства на разтягането са правилното подреждане на костите и ставите, укрепване на съединителните тъкани и други. Според проучване важно предимство на стречинг упражненията е, че с течение на времето заради разтягането, се подобрява притокът на кръв към мускулите.

Разтягане или стречинг представлява разгъване на мускулните снопове и влакна. По време на тренировка, мускулите са натоварени и структурата на мускулните влакна се разрушава от множество микроразкъсвания.

Провеждани са много изследвания, за да се разбере как се оптимизира тялото в резултат на упражненията. След 35-годишно проучване се откриват факторите, които подпомагат тялото да се възстанови след физическо напрежение. Това са: времето на приемане на хранителни вещества, тоест протеини, видът упражнения, масажът, сънят, ниската доза креатин и разтягането.

Атлетите са пробвали много неща, за да ускорят времето на възстановяване след упражненията. В това число влизат криотерапия, масаж, компресия, потапяне в ледена вода, разтягане, противовъзпалителни средства и електростимулация.

Тези интервенции са насочени към намаляване на млечната киселина, възпалителните маркери и други молекули, които се натрупват след физическо натоварване.

Когато се упражняваме, тялото ни се адаптира към този стрес, като променя мускулната структура, метаболизма и физиологията. Има огромно разнообразие от упражнения за разтягане, които натоварват основните мускули на краката, гърба, гърдите и рамената. Благодарение на тях, се подобряват енергийните нива, намалява се рискът от нараняване, увеличава се издръжливостта и гъвкавостта е по-голяма.

Още за стречинг тренировките и техните ползи четете в Puls.bg