В края на тежката седмица всеки се нуждае от релакс. Работата под напрежение, изоставането със сроковете, лични проблеми, недоспиване, се отразяват негативно на тялото. Появяват се силно главоболие, липса на концентрация, умора, болки в ставите и мускулите. Ако не искате да се избавите по-лесно от тях, трябва да се научите как да "отработвате" стреса. 

Масажът е ефикасно средство за отпускане и премахване на негативната работа в края на деня. Практикуван от над 2 000 години, тайландският масаж съчетава практики от класическата медицина и традиционната китайска медицина, като помага на тялото да се избави от лошото енергийно поле. Той придава тонус на организма и има подмладяващо действие. Неговата основна цел е да постигне хармония или събиране на ума, тялото и духа в едно.

При класическия тайландски масаж се използват етерични масла, които също помагат за релаксация. Един час е достатъчен, за да облекчи болката и подобри притока на кръв към тялото. 

Кои са ползите на тайландския масаж за здравето?

Намалява болката в кръста

Силната болка в кръста се дължи най-вече на продължителното стоене на стол или работа, при която има голямо натоварване. Според едно проучване, хората, които ходят на тайландски масаж заради болки в кръста и гърба, се чувстват много по-добре с онези, при които е използвана традиционна медицина. Много специалисти препоръчват тайландски масаж на спортисти, на които им предстоят големи състезания. 

Подобрява настроението и намалява тревожността

Масажът е един от най-популярните начини за намаляване на тревожността и подобряване на настроението.  При тайландският се увеличава производството на ендрофини - хормоните на щастието и намалява нивото на млечната киселина. Той е много по-бавен и нежен в сравнение с останалите масажи и човек не може да изпита болка, а по-скоро ще се усмихне и почувства облекчение. 

Гони стреса

По време на стрес в устата се отделят специални ензими, които са показател, че неговото ниво е голямо. Доказано е, че тайландският масаж намалява количеството на стресовите хормони в тялото. При него се използват йога пози,разтягане и работа с енергийните линии, които заедно облекчават мускулите и дават възможност на жизнената сила и енергия да циркулират свободно в тялото. 

Помага при главоболие

Проучване, което изследва група от хора с хронично напрежение или мигрена, сочи че тайландският масаж е полезен при подобни проблеми, защото намалява интензивността на главоболието. 

Въпреки предимствата, този вид масаж не бива да се прави върху синини, рани, възпалена кожа. Той не се препоръчва при бременни жени, хора на химиотерапия, при па циенти със сърдечни заболявания или бременни жени.