Знаете ли, че повечето от полезните вещества на една храна се губят при нейната термична обработка? В такъв случай как приготвяте яденето си всеки ден? Рибата е полезна и трябва да се консумира поне два пъти седмично, но ако тя е пържена, то тази, приготвена на скара, е по-здравословна за организма.

Сигурно обичате да се наслаждавате на вкуса на храната, но следващия път когато си поръчвате нещо в ресторанта или готвите вкъщи, помислете как да извлечете повече от витамините и минералите, съдържащи се в нея.

Ето няколко съвета как да приготвяте по-здравословно храната си:

1. Задушаване

Чудесен начин за приготвяне на риба, месо, яйца и някои зеленчуци. Сложете към тях малко количество вода и така ще запазите полезните им свойства. Ако имате подходящ съд, не е нужно да прибавяте мазнина.

2. Блендер вместо сокоизтисквачка

Фрешовете влизат в много хранителни режими. Те са полезни, но не бива да се прекалява с тях. Освен това сокоизтисквачката премахва пулпата и голямо количество от влакната на плодовете и зеленчуците, а те имат важна роля за храносмилането. Затова е по-добре да ги блендирате или направите на смути.

3. Не белете

Много от плодовете и зеленчуците пристигат у нас от далечни страни, където предварително са третирани с химикали, за да не се развалят бързо. Това кара повечето българи да белят кората на ябълката, но в нея има много витамини.

Най-добре е да берете всичко от градината, но ако нямате тази възможност, пазарувайте от биомагазините, където плодовете и зеленчуците не са обработени с препарати. За всеки случай мийте и киснете във вода всичко, което купите.

4. Включете скарата

Суровоядството има много ползи за организма, но в месото и рибата също има доста нутриенти. Ако те се пържат, в тях попива доста олио. Това води до натрупването на мазнини при повишена консумация. Скарата прави месото и рибата по-вкусни, освен това запазва витамините и минералите в зеленчуците.

5. Варете правилно

Много хора варят зеленчуците и изхвърлят първата вода след кипването ѝ. Но този подход е погрешен, защото по време на завирането на водата се отделят някои елементи, които имат важна роля за процесите в организма. Винаги използвайте капак. Ако има пяна по повърхността на водата, оберете я с лъжица и я отстранете, но не изливайте цялата вода заради това.

Хубаво е да ядете повече прясна храна, затова не гответе в големи количества.