Времето постепенно започва да захладнява и скоро краткото лято, което имахме, ще остане само скъп спомен, който ще ни топли през студените дни. Сега е времето да подготвите организма за настъпването на есента. Започнете постепенно да заменяте дрехите в гардероба и да носите неща, които са съобразени с температурите навън. В началото ще ви бъде некомфортно да носите дънки и яке, но постепенно ще свикнете и дори ще потърсите лекия шал за врата.

За да избегнете настинката от рязката смяна на температурите, е необходимо да подсилите допълнително имунната си система. По този начин тя ще бъде по-издръжлива на вирусите, които я очакват в следващите няколко месеца. Вижте как да го направите с няколко съвета, подбрани от Tialoto.bg.

Хранете се балансирано

Не е важно само да включите в храненето си плодове и зеленчуци, а най-вече да се храните балансирано. Уверете се, че в храненията ви има достатъчно витамини, минерали, протеини, въглехидрати и полезни мазнини.

Избягвайте мазните и преработени храни, пълни с консерванти.

Спете повече

Пълноценната почивка и сън са предпоставка за добре работеща имунна система. Ако през лятото сте си позволявали да лягате късно, в началото на есента трябва да полагате глава на възглавницата малко по-рано, за да сте отпочинали на другия ден. Лягането и ставането при определен режим намалява стреса и подобрява имунитета.

Още по темата

Спортувайте

Обездвижването е враг на имунната система. Дори и да се чувствате изморени в края на работния ден, приберете се, вземете си душ, отпочинете малко и после излезте на разходка. Движението е здраве. Колкото повече спортувате, толкова по-малък е рискът да се разболеете през есента и зимата.

Забравете за вредните навици

Тютюнопушенето и консумацията на алкохол може да ви дават енергия, но увреждат много органи и системи. Те се отразяват отрицателно и на имунната система, която започва да работи на по-бавни обороти. Опитайте се да сведете вредните си навици до минимум, за да пазите бацилите далече от вас.

Релаксирайте

Хората не знаят или нямат време за освобождаване от стреса и напрежението, които трупат върху плещите си всеки ден. Медитация, йога, гореща вана, спининг или някакъв друг спорт, могат да ви отпуснат и да повишат защитните сили на организма.