Вход / Регистрация

Десет полезни храни за слаба фигура през лятото

Какво е добре да хапваме през горещите летни дни
Десет полезни храни за слаба фигура през лятото
Снимка: Dreamstime

За да имаме по-слаба фигура и да се чувстваме по-красиви през лятото, не е нужно да гладуваме. Достатъчно е да наблегнем на някои храни, които ще ни помогнат да свалим някои и друг излишен килограм. Ето кои са и десетте храни, които с които трябва да се храните през лятото:

1. Череши

Приемът на череши е като витаминозна бомба за организма ви – в тях се съдържат витамин А, С и Е, както и фитохимикали. Последните блокират образуването на рак на гърдата, рак на белия и черния дроб, на стомаха и на кожата. Добавяме и лечебните свойства на фибрите, съдържащи се в червените плодчета и вече сме сигурни, че ви убедихме точно черешите да са първото нещо, което ще си купите при следващото пазаруване.

2. Пъпеш

Пъпешът е богат на витамин С, калий и бета-каротин. Ако редовно си хапвате от вкусния плод, той ще ви помогне в борбата с високото кръвно налягане и ще понижи холестерола. А и пъпешът е много добър вариант за закуска заедно с няколко лъжички мед.

3. Цвекло

Цвеклото е сред отличниците-помощници за тънка талия. Още повече лятото е сезонът, в който лесно може да добавяте цвеклото към храната си, най-вече в салатите. Също така цвеклото е богат източник на фолиева киселина. Бонус идея – задушете нарязано цвекло заедно с чесън и зехтин и ще получите вкусна и полезна гарнитура.

4. Босилек

Кой би отказал салата от домати, моцарела и пресен босилек? Освен, че придава неповторим вкус на всяко ядене, босилекът помага за предотвратяването на ракови изменения в клетките. Също така босилекът е много полезен за правилното функциониране на храносмилателната система.

5. Авокадо

Не се подлъгвайте по факта, че в авокадото има много мазнини. Всъщност мононенаситени мазнини подобряват нивата на триглицеридите и намаляват холестерола. Ето и предложение за вкусна рецепта за гуакамоле: смлян червен лук, нарязан магданоз, лимонов сок и пюре от авокадо.

Още по темата ...

6. Бамя

Бамята съдържа съставката глутатион, който атакува рака. Също така зеленчукът е богат на витамин С, магнезий и фибри. Консумирайте бамята сурова или задушена, за да запазите полезните ѝ свойства.

7. Лук

Лукът помага за намаляване на високото кръвно налягане, при възпаления, както и за понижаване риска от рак. Добавете и факта, че лукът има ниско съдържание на калории и цената му никак не е висока. Какво още ви спира да го включите в лятната си хранителна програма?

8. Магданоз

Магданозът може да помогне за облекчаване инфекции на пикочните пътища, както и има положителен ефект по време на предменстуалния синдром. Магданозът съдържа високи нива витамин С и фолиева киселина. Помага и за освежаване на дъха, особено, ако преди това сте се спрели на точка номер 7.

9. Ананас

Този прекрасен тропически плод е известен с това, че подобрява храносмилането – някои компании дори продават ананасови ензими. Плодът помага за заздравяване на костите (съдържа много манган), в борбата с настинките (заради витамин С), намалява риска от рак и сърдечно-съдови заболявания.

10. Домати

Доматите са чудесна съставка за салати по всяко време на година, но особено сега лятото. Те са богати на витамин С, витамин А, калий и желязо, така че определено не трябва да ги пропускате. Също така доматите намаляват риска от рак и предотвратяват катаракта.



Коментари (0)
Коментирай
Потребител:
Текст:

Моля, въведете кода в полето *



 


Ананас за тънка снага Ананас за тънка снага
Добавете от плода в ежедневното си меню и бързо ще видите резултата

Предизвикателство №4: Седмица без сладко Предизвикателство №4: Седмица без сладко
Здравословно отслабване по напълно естествен за организма начин

Пет фактора, които помагат за отслабването Пет фактора, които помагат за отслабването
Невинаги храната помага да отслабнете – нужно е да сте в мир със себе си

Как може да влияете на метаболизма си само чрез мисълта Как може да влияете на метаболизма си само чрез мисълта
Метаболизмът се ускорява, когато човек консумира храна с много калории

Виж още