Ако често отлагате обяда заради многото работа, то не се изненадвайте, че усилията ви да отслабнете не се увенчават с голям успех. Скорошно испанско изследване, публикувано в сп. American Journal of Clinical Nutrition, разкрива как времето за обяд афектира вашата диета/режим. В него са взели участие 1200 възрастни с наднормено тегло в различна степен.

Резултатите от изследването издават, че хората, които носят в себе си генетична вариация на протеина перилипин (отговарящ за изгарянето на мазнините от тялото), отслабват по-малко, ако обядват след 15 часа.

Макар че изследването е фокусирано върху хората, носители на този специфичен вариант на протеина, през 2013 друго проучване, разглеждано в сп. International Journal of Obesity, показва, че като цяло обядването в по-късен час (ранния следобед) пречи на отслабването. Причината...

Още по темата

Както сънливостта зависи от циркадния ритъм, така и усещането за глад е свързано с него, твърди д-р Мари-Пиер Онже, която следи връзката между лайфстайла и затлъстяването в Центъра за здравословно хранене в Ню Йорк и е асистент професор в университета в Колумбия.

„Метаболизмът е индивидуален при всеки и консумацията на храна, ако не е съобразена със спецификите на циркадния ритъм, може да повлияе на отслабването. Циркадният ритъм освен това контролира секрецията на инсулин в тялото. Ако се храните, когато тялото ви е по-малко чувствително към инсулин, може да ви е по-трудно да разграждате мазнините и да губите тегло“, убедена е дамата.

И докато изследването коментира връзката между времето на обяд и отслабването, не е открита подобна зависимост между хапването на закуска и вечеря. Причината може би се крие във факта, че то е проведено в Испания, където по-голямата част от хората поемат най-много калории по обяд. На практика по-ранни изследвания предполагат, че тези, които хапват най-обилно в обедните часове, отслабват по-лесно и ефективно и имат по-нисък индекс на телесната маса.