Рим не е построен за един ден и плочките на корема ви няма как да се появят след едно хранене. Ако обаче целта ви е да отслабнете, ви трябва нов лист с покупки и да започнете да пазарувате по-стратегически. Какво точно имаме предвид:

Пазарувайте „в периметъра“

Този метод означава да се придържате към конкретни периметри в супермаркета – а именно тези на плодовете и зеленчуците и месото. Или по-точно в периферията на магазина. Така ще избегнете зрителния контакт с изкусителните сладки рафинирани продукти.

Можете спокойно да се разходите и около щанда за зърнени и пълнозърнести храни и да се снабдите с киноа, нахут, кафяв ориз или пълнозърнесто брашно, паста.

Никога не пазарувайте гладни

Гладът може да превземе мозъка ви и да диктува решенията ви. А това значи много калорични и нездравословни храни, така че не му позволявайте.

Още по темата

Направете си списък

Така няма да се изкушавате да си купите продукти, които ще ви подхлъзнат да нарушите режима си. Ако предварително сте си направили списък с необходимите продукти за планираните ястия, няма да се разсейвате излишно.

Четете етикета

Очевидно искате да стоите далече от калоричните храни, пълни със захари и консерванти. Имайте предвид, че доста привидно „здравословни“ и „диетични“ храни също съдържат вредни съставки. Подбирайте внимателно и четете етикета в детайли.

Избирайте правилните магазини

Разбира се, качествените и полезни храни най-често могат да бъдат намерени в биомагазините или на съответните щандове. Ако пък сте се насочили към плодовете и зеленчуците, по-добре ги потърсете на някой открит пазар, отколкото в местното магазинче, където вероятно ще са пакетирани и не толкова свежи. Сиренето и млякото пък може да намерите в съответните млекарници.