Ако сте обсебени от теглото си, със сигурност притежавате кантар, който експлоатирате ежедневно. Качването на кантара се превръща в механично действие, което обаче може сериозно да обърка психиката ви, когато не го правите правилно.

Ето и кои са най-честите и несъзнателни грешки при теглене:

1. Мерите се всеки ден?

Препоръчително е да се мерите веднъж в седмицата, а не всеки ден. Това води до обсебеност и е напълно нездравословно.

2. Веднага след тренировка

Един литър вода е равен на един килограм. При тренировка губите много вода (особено ако е по-интензивна) и така се заблуждавате, че сте отслабнали.

Още по темата

3. Теглите се на чужд кантар

Едно от златните правила при следене на теглото е, че трябва да се мерите на един и същи кантар. Всеки уред има собствени настройки, които може да показват различни резултати от реалните.

4. Теглите се по различно време

Второто най-важно правило е да се мерите в едно и също време на деня. Както се досещате, има огромна разлика дали ще се теглите на гладно или на пълен стомах, рано сутринта или в края на деня. За да отчитате обективни и реални резултати, трябва да съпоставяте цифрите в едни и същи условия.

5. Мерите се с дрехи

Една тениска или потник няма да добави повече от 150 г, но ако сте си сложили маратонки, пуловер и дънки, може да качите до килограм и отгоре над реалното си тегло.

6. Кантарът е на килим

Изследвания са показали, че ако сложите кантара си на килим, ще тежите повече. Уредът трябва да е на твърда повърхност.

7. Теглите в определени дни на месеца

Дамите трябва да знаят, че в дните около менструацията им, тежат повече, тъй като задържат вода. Тогава цифрите на кантара не отговарят на теглото им. Не забравяйте, че стрелката на кантара не е фактор дали изглеждате добре или не.

Има хора с по-масивни и тежки кости, мускулите също тежат. Нерядко един човек изглежда стегнат и слаб, а кантарът показва по-сериозна стойност. Не се паникьосвайте, не се морете с глад, а се хранете здравословно и се движете!