Започването на режим за отслабване е лесна работа, но спазването му се оказва истинско предизвикателство. Ако водите по-заседнал начин на живот, всичко, което влиза в устата ви, трябва да се „брои“, за да не се залепя там, където не искате. Изкушенията не са малко, а в офиса под напрежение е лесно да спрете да се борите с тях и да нарушите режима си.

Дори да си мислите, че „тази дребна бисквитка“ не е фатална, може да се окаже, че грешите. Ето и какво саботира диетата ви в офиса:

1. Пропускате закуска

Има причина пропускането на закуска да бъде считано за „грях“. Когато спим, тялото ни се възстановява и на сутринта се нуждае от енергиен тласък, за да се подготви за напрегнатия ден.
Ако не дадете храна на тялото си, не само забавяте метаболизма, но и повишавате шанса да прегладнеете след час-два на работното място и да се заситите с продуктите от машината в коридора или баниците отсреща, които не са добра опция.

2. Казвате постоянно ДА

Едно бонбонче за рождения ден на колежката или парче от пица, за която всички настояват – това може да попречи на отслабването ви повече, отколкото си мислите. На пръв поглед изглежда малко прегрешение, но с времето се натрупва и кантарът го отчита. Решението: Научете се да казвате НЕ!

3. Храните се на бюрото си

Дори да сте си приготвили у дома задушени зеленчуци, вие пак ще сгрешите, ако ги консумирате зад бюрото си. Дори да имате напрегнат ден, отделете 20 минутки, в които да изчезнете от офиса. Не само се нуждаете от почивка, но и така стимулирате храносмилането и подпомагате горенето на калории.

4. Стресът ви прави уязвими

Когато сте под напрежение, има голяма вероятност да посегнете към „неправилните храни“. Това е така, защото тялото и мозъкът ви се нуждаят от енергия, за да се концентрират и да работят. Подсъзнателно ръцете ви посягат към всичко, което се изпречи пред очите ви.
Може да направите следното: Дръжте бутилка вода под ръка и само здравословни закуски наоколо – сурови ядки, йогурт, плод.

5. Хапване по всяко време

Ако седите по цял ден зад бюро в офиса, започвате да губите представа за времето и да не слушате тялото си. Дали от скука, навик, стрес или други причини, постоянно се тъпчете с някакви неща без да изпитвате глад.

Решението е или да си навиете аларма, която да ви сигнализира кога да се храните, за да си създадете режим на хранене (препоръчително е да не ядете на времеви периоди, по-малки от 4 часа). Пийте много вода, докато дойде следващото хранене.