Златните правила на отслабването са: здравословно хранене, повече движение, 6-8 часа сън и повече вода. Но какво точно означава „повече вода“? За някои това са 8 водни чаши от по 250 мл, за други количеството е дори по-голямо.

Диетологът и собственик на фитнес студиото White Fitness and Nutrition Studios Джим Уайт сподели следното:

За средностатистическия възрастен

Уайт казва, че се придържа към често препоръчваното количество от осем чаши и че то е достатъчно и може да помогне за понижаване на теглото за обикновения човек или някой, който просто иска да махне няколко килограма.

Според проучване на CDC, 43% от възрастните пият по-малко от четири чаши вода на ден, като 7% съобщават, че не пият никакви чаши вода!

Като цяло, трябва да се ръководите от жаждата си. Ако все още сте жадни, след като сте поели тези 2 литра вода през деня, пийте още. Но не се наливайте излишно! Пиенето на прекалено много вода може да доведе до хипонатремия, позната също като интоксикация с вода, където нивата на натрия в организма стават прекалено ниски и могат да доведат до подуване на мозъка, припадъци и кома.

Ако тренирате редовно

В случай, че редовно посещавате фитнеса, трябва да приемате допълнително течности, защото при потене може дори да се дехидратирате, ако не вземете мерки.

Американският колеж по спортна медицина съветва да пиете 450 мл вода преди тренировка, 200-250 мл по време на тренировка и още над 400 мл след нея.

За хора с наднормено тегло или затлъстели

Хората с наднормено тегло трябва да увеличат приема на вода. Уайт е уверен, че човек трябва да консумира вода според теглото си в унции. Т. е ако тежите 75 кг, трябва да пиете 75 унции вода или 2220 мл на ден.

Категоричният минимум: 8 водни чаши

Всеки има своите нужди, но 8 водни чаши на ден са добро начало. Ако след това продължавате да сте жадни, не се ограничавайте.

Един от най-надеждните показатели, че сте добре хидратирани е урината ви. Ако цветът ѝ е бледожълт – всичко е наред. Ако е друго освен бледожълто, то трябва да пиете още вода.

„Не забравяйте знаците за дехидратация: жажда, суха уста, главоболие, умора. Дори 2 % дехидратация в тялото могат да повлияят негативно на атлетичните ви изпълнения“, добавя Джим.

Дневният прием на вода зависи и от фактори като потене, прием на алкохол или медикаменти.