Протеините са градивна частица за вашето тяло. Те не само подхранват мускулите, но и подпомагат ежедневните функции на организма. Като всичко друго обаче и протеините трябва да бъдат консумирани с мярка. Препоръчителният дневен прием на протеини е 0,8 г на килограм от теглото ви, което е средно около 50-60 г на ден.

Важно е да знаете, че тялото ви не може да преработи повече от 30 грама наведнъж, така че не се опитвайте да погълнете цялото количество накуп. Следете колко протеини консумирате на ден, за да не се сблъскате със следните проблеми:

Лош дъх

Това е често срещан проблем при хората, които залагат на протеинови диети. Тъй като си подбират храна, която е бедна на въглехидрати и мазнини, тялото им започва да произвежда кетони, които причиняват лош дъх.

Смяна на настроенията

Знак, че прекалявате с протеините е и честата смяна на настроението. В стремежа си да ядете протеини, вие игнорирате въглехидратите, които се трансформират в глюкоза и дават енергия на тялото. Ако тялото не получава енергия, то се стресира и това афектира настроението ви.

Напълняване

Обратно на някои вярвания, ако хапвате повече протеини, това може да се отрази на линията ви. Често в богатите на протеин храни има и животински протеини, които са изключително питателни, но съдържат излишна мазнина. Протеиновите шейкове от друга страна съдържат доста „празни калории“, за да са сладки и вкусни.

Умора

Липсата на концентрация и умората са резултат от протеиновата ви диета. Когато лишите тялото си от въглехидрати, то праща сигнал до мозъка за недостига на енергия и вие не се чувствате в най-добрата си форма.

Подуване на стомаха

Повече протеини = липса на фибри. Това ви кара да се чувствате тежки и подути през целия ден.

Постоянна жажда

Тъй като бъбреците ви работят на по-високи обороти, за да премахнат излишния протеин, който консумирате, това обезводнява тялото ви. Ако изпитвате прекомерна жажда, причината вероятно може да е в храненето ви.