Стремежът към големи резултати в процеса на отслабването е нормален. Но реалността често е съвсем различна. Няма как да свалите 5 кг за една нощ или дори за две. Не само, че е невъзможно, но и е напълно нездравословно. Един кг се равнява на 7000 калории. Ето защо експертите препоръчват като здравословно намаляването на теглото с 0,5 кг за седмица или намаляване на менюто с 500 калории на ден.

Отслабването зависи от редица фактори, които трябва да бъдат разглеждани като едно цяло. Може и да си мислите, че се храните правилно или пък тренирате много и пак резултатите да са далеч под очакванията. Ето от какво зависи колко бързо ще се разделяте с килограмите:

1. Колко имате за сваляне

Колкото повече тежите, толкова повече, по-лесно и по-бързо ще свалите. Това е така, защото при по-тежките хора тялото се нуждае от повече калории за трансформиране и когато вие правите промените в храненето и движението си, неусетно ще лишавате тялото от още повече калории. Освен това пълните хора имат повече мазнини, които се свалят най-бързо и видимо.

2. От колко калории лишавате тялото си

Драстичното рязане на калории не е добро решение. Може да ви стане лошо, да загубите концентрацията си, да си докарате перманентна умора и като цяло да не можете да вършите обичайните си дейности. Концентрацията и когнитивните ви способности също може да пострадат. „Лишаването на тялото от калории е важно за отслабването, но трябва да го лишавате от правилните калории. В противен случай може да загубите и мускулна маса, витамини и други ценни вещества за организма. Откажете се от рафинираните храни и контролирайте приема на въглехидрати.“, съветва Кери Гънс, автор на книгата „The Small Change Diet“.

3. Какви тренировки правите

Трябва да горите повече калории, отколкото приемате, за да отслабнете, което означава, че тренировките са важни в процеса на загуба на тегло. Ако ядете по-малко, но почти не се движите, вероятно няма да постигнете големи резултати. Ако се скъсвате от спорт, но не следите какво хапвате, отново ви очакват разочароващи резултати. Не е нужно да се самоубивате с тренировки, а и тялото свиква на еднотипните упражнения бързо. Редувайте кардио с тежести и спортувайте поне 4 пъти седмично за добри резултати.

4. Задържате вода

Какво ядете влияе на способността на тялото ви да задържа вода. Солта например е като магнит за водата. Ако имате навика да хапвате по-солени храни, то ще задържате течности и кантарът няма да показва желаното, дори да пазите стриктна диета.

5. Колко часа спите

Ако правите всичко правилно и все пак не виждате голям резултат, вероятно нощем се случват неща, които са виновни за това. „Хората, които не спят достатъчно, имат високи нива на хормона на стреса кортизол в тялото си. В случай че това недоспиване е хронично, този хормон може да допринесе за болести като диабет, високо кръвно и др. което пък афектира способността на организма да абсорбира храната. Освен това при недоспиване човек е по-склонен да налита на сладко и други висококалорични храни без особено хранително съдържание.“, обяснява Гънс.