Когато си хлапе, много-много не мислиш какво ядеш. В пубертета започват известни притеснения за това как изглежда тийнейджърката, в 20-те си години пък тя купонясва усилено, учи и с малко спорт постига чудеса. Зорът идва след 30-те! Тогава всяка калория се лепи на дупето, бедрата и корема и премахването и става с три пъти повече усилия. За гравитация е рано да се говори, но кожата лека-полека започва да губи еластичността си, което с всяка следваща година се отразява върху фигурата.

Това обаче не означава, че трябва да се демотивирате. Но имайте предвид, че трябва да бъдете постоянни и да полагате доста усилия. Ето съветите, които ще ви помогнат да бъдете във форма дори и след 30:

Яжте храни, богати на протеини: С възрастта метаболизмът се забавя, затова трябва да се храните разумно и здравословно. Ако не сте на някаква конкретна диета за отслабване, залагайте на храни, богати на протеин, които да ви дават енергия и да сте сити.

Не залагайте на подсладители: Наистина ли мислите, че подсладителите са здравословни? Може и да имат по-малко калории, но са пълни със синтетика и определено не са полезни. Обезателно ограничете захарта и глюкозата (следете етикетите), може да добавите и мед на някои храни, за да ви е по-сладко.

Научете се да се справяте със стреса: Най-добрият вариант е да го минимизирате, но ако сте подложени на повече стрес, трябва да се научите да го контролирате. Той променя хормоналния ви баланс и може да породи глад за вредни и сладки храни. Емоционалният глад ви е враг!

Не правете драстични диети: Големият дефицит на калории не е здравословен. Яжте балансирано, движете се и не оставяйте стомаха да стърже. Ходете повече: Поставете си за цел да правите 10 000 крачки на ден. Всеки смартфон може автоматично да ги мери. Това е препоръчителната цифра за хора, които не спортуват. Но дори да спортувате е само във ваш плюс! Започнете с по-ниска цел като 7000-8000 и постепенно увеличавайте.

5-часовото правило: Не оставяйте тялото без храна повече от 5 часа. Метаболизмът ви се поддържа, когато обработва храна. Здравословно е да хапвате по 3 пъти на ден основни порции и през два часа нещо дребно – ядки, плод, кисело мляко.

Наспивайте се: Качественият сън е важен не само за доброто ви настроение, но и за хормоналния баланс и апетита ви. Ако не сте се наспали, сте по-податливи да консумирате вредни и калорични храни, да се поддавате на изкушения и да подхождате максимално мързеливо (енергийно спестовно) към всякаква активност през деня.