Никой не обича да бъде ограничаван. А най-трудно при диетите е, че трябва да се откажете от доста храни, които обожавате. Дори да влизат в калорийния ви план, те по всяка вероятност съдържат „празни“ въглехидрати, много захар и почти никакви хранителни съставки.

Вече можете да предположите, че говорим за любимите ви бисквити, шоколадени изделия, кексчета, чипсове, сладоледи и т. н. Сега ще ви помогнем да ги „разлюбите“ или най-малкото да се научите да не се поддавате на изкушенията, благодарение на следните трикове, някои от които на пръв поглед са малко откачени.

1. Идентифицирайте злото

Не всичко, което обичате, е вредно! Първа крачка към справяне с проблема е идентифицирането му. След като установите кои неща трябва да премахнете, съберете ги и ги махнете от дома си.

2. Методът на пресищането

Един от начините да намразите дадена храна е като се преситите с нея. Например: изберете си един ден, в който ще се тъпчете само с шоколад или се запасете с 10 опаковки чипс и се тъпчете до припадък.

3. Приключвайте с храненето последни

Приемете го като игра или предизвикателство – когато с приятелки си поръчате нещо вкусно и „забранено“, дъвчете всяка хапка десетки пъти и чакайте всички да се нахранят, а вие да приключите последни. Това ще ви помогне да се научите да се насищате на храната в по-малки количества и да претръпнете от вкуса на определени храни.

4. Подготовка

Майката на всички режими е подготовката. Предварително обмисляйте менюто си, така че да не остават дълги интервали без храна, които да ви изнервят и да ви попречат да устоите на изкушенията.

5. На една ръка разстояние

Изхождайки от предната точка, след като сте подготвили храната си, дръжте я наблизо. Когато гладът се обади или очите започнат да шарят, си хапнете нещо вкусно, по-екзотично, но предварително „одобрено“ и подръка.