Диетите не са за всеки. За някои те са стандартен хранителен режим, за други – нещо страховито, към което биха пристъпили плахо с големи въпросителни. Ако имате нужда да свалите някой килограм и едновременно с това обичате да хапвате и мисълта за ограничения направо ви убива, следващите редове са точно за вас. Има начин да не се лишавате от храна и да отслабвате. Как?

Яжте протеини и фибри на всяко ядене

Протеините повишават метаболизма, държат ви сити по-дълго време и ви предпазват от пристъпите на глад, които лесно ще ви вкарат в изкушение. Фибрите намаляват нивата на кръвната захар, помагайки на тялото да използва глюкозата за енергия, вместо да я сортира като мазнина. Лесно достъпни и вкусни източници на протеини и фибри са яйцата, спанакът, сирене чедър, чия, боровинки. Също така можете да хапвате повече пилешко, салата и нудълс от тиквички.

Яжте в конкретен час

Стабилните нива на кръвна захар са ключът към отслабването. За да ги поддържате такива, не трябва да имате големи периоди между отделните хранения. Ако им позволите да се повишат, има опасност да се поддадете на глада и да преядете. Хапвайте на всеки 4 часа и избягвайте на всяка цена моменти на прегладняване. Съвет: Направете си график на хранене по часове и го спазвайте.

Яжте мазнини

Да, мазнините няма да ви накарат да надебелеете. На практика макросъставките в мазнините ви помагат да се заситите бързо с по-малко количество храна. Здравословните мазнини влияят позитивно върху нивата на инсулина и намаляват риска от диабет тип 2. Полезни мазнини са тези в авокадото, ядките, семената, кокосово олио и рибните продукти.

Съвет: Отслабването не е лесна задача. Избягвайте диети, които ограничават много приема на храна, тъй като ефектът при тях е краткотраен, вредят на здравето ви и лишават организма от много полезни съставки, оставяйки ви без енергия. Не гладът, а правилното хранене е ключът към здраве и желано тегло!