Автор: Камбер, info@tialoto.bg

Хората, страдащи от болки в гърба, често нямат никаква полза от дебелите книги за йога. Класическите йогистки упражнения водят до резултат едва след години занимания. Освен това йога е начин на живот, а не просто набор от упражнения за гъвкавост.

И все пак, съществува система от лесни за изпълнение движения, заимствани от йогите, наречени „упражненията на крокодила”. Те могат да се използват от всеки и са направо страховито ефикасни. Да – те са съвсем елементарни и могат да се изпълняват по всяко време и, кажи-речи, на всяко място. Единственото условие е ги изпълнявате редовно.

За кого са подходящи крокодилските упражнения?

Според статистиката, всеки втори се оплаква от болки в гърба. Съвременният ритъм на живот подпомага активно всякакви травми, били те от свръхнатоварване – тежка физическа работа или обездвижване (киснене в „удобни” офис столове по цял ден). Можем да кажем, че съвременният човек е абониран за болките в гърба, особено ако не полага специални грижи за тялото си. Но дори и спортуващите страдат – при дългогодишни физкултурни занимания няма начин да не сте получили някакви травми.

Щом и неспортуващите, и спортуващите имат проблем с гръбначния стълб, значи ли че няма изход от този проблем?

Колкото и да звучи невероятно, можете да се избавите от мъките много лесно. Трябва само да сте постоянни и сбогом изтръпнали пръсти на ръцете, довиждане схващания на врата, аривидерчи на повечето опорно-двигателни проблеми. А да не забравяме чутовната народна поговорка "Здрав кръст – здраво семейство".

Идеята на крокодилските пози  е да въздействат на тялото чрез вътрешен масаж без помощни средства. Както се досещате, той не е от вида „плащаш си и някой масажист те мачка един час”. При йогата масажът се осъществява чрез  изпълнение на определени асани (пози, упражнения), като по този начин определени органи в тялото се разтягат, променя се налягането в тях и така нататък.

Какво влияние оказват упражненията?

Укрепват и раздвижват мускулатурата.

Подобряват кръвообращението.

Въздействат на нервната система подобно на иглотерапията.

Отслабват напрежението между прешлените на гръбначния стълб от шийните до поясните прешлени.

Изправят изкривяванията на гръбначния стълб.

Повишават здравината и еластичността на сухожилията.

По същество

И понеже става дума за цяла система от пет комплекса упражнения, а форматът на сайта не позволява да се прострем толкова нашироко, ще се спрем само на първия комплекс. Асаните са съвсем елементарни и включват 12 упражнения, всяко от които се повтаря по осем пъти. Между упражненията трябва да има поза на покой за десетина секунди с цел разхлабване.

Упражнение #1

А) ръцете са встрани, краката са отпуснати, петите опрени в пода.


Б) спираловидно завъртане на една страна, главата се завърта на противоположната посока.

По време на завъртането главата трябва едновременно да се завърта в противоположната страна. Тази симетрия е особено важна за първото, осмо и девето упражение.




Упражнение #2

А) ръцете встрани. Единият крак е положен върху другия.


Б) спираловидно усукване в ляво. Главата се завърта в противоположната на тялото посока.


В) същото усукване в другата посока.



Упражнение #3

Същото упражнение, но този път сменяте краката.

Упражнение #4

А) ръцете встрани. Петата на единия крак е върху пръстите на другия.

Б) спираловидно усукване в ляво. Главата се завърта в противоположната на тялото посока.

В) същото усукване в другата посока.



Упражнение #5

Същото упражнение, но този път сменяте краката при изходната позиция.

Очаквайте продължение