Вход / Регистрация

Крокодилски упражнения срещу болки в гърба

Наистина ефикасни йога упражнения
Крокодилски упражнения срещу болки в гърба
Снимка: Dreamstime

Автор: Камбер, info@tialoto.bg

Хората, страдащи от болки в гърба, често нямат никаква полза от дебелите книги за йога. Класическите йогистки упражнения водят до резултат едва след години занимания. Освен това йога е начин на живот, а не просто набор от упражнения за гъвкавост.

И все пак, съществува система от лесни за изпълнение движения, заимствани от йогите, наречени „упражненията на крокодила”. Те могат да се използват от всеки и са направо страховито ефикасни. Да – те са съвсем елементарни и могат да се изпълняват по всяко време и, кажи-речи, на всяко място. Единственото условие е ги изпълнявате редовно.

За кого са подходящи крокодилските упражнения?

Според статистиката, всеки втори се оплаква от болки в гърба. Съвременният ритъм на живот подпомага активно всякакви травми, били те от свръхнатоварване – тежка физическа работа или обездвижване (киснене в „удобни” офис столове по цял ден). Можем да кажем, че съвременният човек е абониран за болките в гърба, особено ако не полага специални грижи за тялото си. Но дори и спортуващите страдат – при дългогодишни физкултурни занимания няма начин да не сте получили някакви травми.

Щом и неспортуващите, и спортуващите имат проблем с гръбначния стълб, значи ли че няма изход от този проблем?

Колкото и да звучи невероятно, можете да се избавите от мъките много лесно. Трябва само да сте постоянни и сбогом изтръпнали пръсти на ръцете, довиждане схващания на врата, аривидерчи на повечето опорно-двигателни проблеми. А да не забравяме чутовната народна поговорка "Здрав кръст – здраво семейство".

Идеята на крокодилските пози  е да въздействат на тялото чрез вътрешен масаж без помощни средства. Както се досещате, той не е от вида „плащаш си и някой масажист те мачка един час”. При йогата масажът се осъществява чрез  изпълнение на определени асани (пози, упражнения), като по този начин определени органи в тялото се разтягат, променя се налягането в тях и така нататък.

Какво влияние оказват упражненията?

Укрепват и раздвижват мускулатурата.

Подобряват кръвообращението.

Въздействат на нервната система подобно на иглотерапията.

Отслабват напрежението между прешлените на гръбначния стълб от шийните до поясните прешлени.

Изправят изкривяванията на гръбначния стълб.

Повишават здравината и еластичността на сухожилията.

По същество

И понеже става дума за цяла система от пет комплекса упражнения, а форматът на сайта не позволява да се прострем толкова нашироко, ще се спрем само на първия комплекс. Асаните са съвсем елементарни и включват 12 упражнения, всяко от които се повтаря по осем пъти. Между упражненията трябва да има поза на покой за десетина секунди с цел разхлабване.

Упражнение #1

А) ръцете са встрани, краката са отпуснати, петите опрени в пода.


Б) спираловидно завъртане на една страна, главата се завърта на противоположната посока.

По време на завъртането главата трябва едновременно да се завърта в противоположната страна. Тази симетрия е особено важна за първото, осмо и девето упражение.




Упражнение #2

А) ръцете встрани. Единият крак е положен върху другия.


Б) спираловидно усукване в ляво. Главата се завърта в противоположната на тялото посока.


В) същото усукване в другата посока.



Упражнение #3

Същото упражнение, но този път сменяте краката.

Упражнение #4

А) ръцете встрани. Петата на единия крак е върху пръстите на другия.

Б) спираловидно усукване в ляво. Главата се завърта в противоположната на тялото посока.

В) същото усукване в другата посока.



Упражнение #5

Същото упражнение, но този път сменяте краката при изходната позиция.

Очаквайте продължение



Коментари (3)
presly ( преди 1 година )

Има ли продължение?

0 0
Анонимен ( преди 1 година )

Няма значение източникът щом има полза

7 0
Анонимен ( преди 1 година )

всичко е взето от книгата на Raab Alois
Yoga gegen Haltungsschaden und Ruckenschmerzen
а снимките са копие от руския превод

3 0
Коментирай
Потребител:
Текст:

Моля, въведете кода в полето *



 


5 причини да смените кардио тренировките 5 причини да смените кардио тренировките
Интензивните натоварвания имат по-бърз ефект

5 минути за ръцете 5 минути за ръцете
Упражнения, които ще ви помогнат да оформите тази част от тялото си

Грешките при тичането, които начинаещите допускат Грешките при тичането, които начинаещите допускат
За какво трябва да внимавате, когато става въпрос за джогинг

„За“ и „против“ да тренирате с приятел „За“ и „против“ да тренирате с приятел
Заслужава ли си да тренирате с партньор или по-добре да го правите сами

Виж още