След целодневно седене пред компютъра с превит гръб, в края на деня тялото ви едва ли може да даде пример за динамичен начин на живот и гъвкавост. Един от издайническите знаци за това, че водите заседнал начин на живот е състоянието на бедрата ви. Именно ленивият начин на живот може да намали съществено ефективността на всяко упражнение за стягането на бедрата, което налага да полагате все повече и повече усилия.

Кляканията са едни от най-добрите упражнения за извайване на стегнати задни части и бедра. Те укрепват мускулите на задните части, на бедрата, глутеусите, прасците и четириглавия мускул, помагат за подобряване на равновесието и координацията. Тези допълнителни ефекти са постижими само ако работите редовно и усилено за подобряване на мускулния тонус.

Още по темата

Трябва да подобрите ефективността на самите клекове, за да бъдат те максимално полезни за вас. За да получите най-доброто от клековете, трябва да се снишите колкото е възможно. Колкото по-дълбок е клекът, толкова повече мускули се включват и толкова по-ефективно е упражнението. Има обаче опасност стягането на бедрата ви да намали гъвкавостта ви.

Решението е лесно: променете позицията на краката си. Това означава да промените ширината между стъпалата ви. Те трябва да са разположени точно под линията на раменете. Пръстите на стъпалата трябва да са леко навън, сякаш сочат 11 и 1 ч. ако си представим, че сме стъпили на циферблат на часовник и 12 ч. е точно пред нас. По-широк стоеж на бедрата и по-нисък клек дават максимален ефект от тези упражнения. Обръщането на пръстите леко навън предпазва коленете от усукване и изкълчване навътре. Стремете се да запазвате линията на бедрата си точно под коленете, да запазите естествената извивка на гръбнака. Гръдният кош трябва да бъде изправен.

Когато се подобри мобилността ви и обхватът на движението ви, тогава може да получите максимална ефективност от тренировката. Това ще помогне функционално и естетически на стойката на тялото ви, ще ви предпази от травмите, които са доста често явление в по-късна възраст. Именно това е един от стимулите за активен начин на живот в млада възраст – превенция на травми и болки в бъдеще.