Без значение дали скачате в хола, тичате в парка или се потите с тежестите в залата, вашето тяло се нуждае от необходимото гориво.

Искате да трупате мускули, да отслабнете или да повишите издръжливостта си... има шанс да саботирате целта си, ако не се храните правилно преди тренировка.

Вижте кои храни и напитки трябва задължително да пропуснете:

Газирани напитки

Газираните напитки създават подуване и напрежение в стомаха. Те могат да причинят дори болки, твърди Памела Хинтън, експерт по хранене в Университета в Мисури. Част от въглеродният диоксид излиза през устата, но друга остава в стомаха, водейки до газове и други стомашни неразположения. По време на тренировка подобен дискомфорт няма да ви позволи да достигнете пълния си потенциал.

Вместо с газирани напитки, хидратирайте тялото с вода.

Богати на фибри храни

Те са изключително полезни по време на вашата диета и ви държат сити по-дълго време. Богатите на фибри храни като броколи , бобови култури и др. обаче се храносмилат по-дълго време и от стомаха. Кръвта се насочва към храносмилателните органи вместо към мускулите и това прави тренировката ви по-малко ефективна.

Нисковъглехидратни протеинови блокчета

Въглехидратите са предпочитаният енергиен източник на тялото ви. Вашето тяло преобразува въглехидратите в захари, които след това се абсорбират в кръвта, преминават в клетките в тялото ви и могат да бъдат използвани за енергия.

"Много атлети от силата си мислят, че не се нуждаят от въглехидрати, но те го правят", казва Вероника Мълинс, асистент-професор по хранителни науки в университета в Аризона. "Нашите мускули, нашите мозъци, те функционират основно благодарение на въглехидрати", обяснява още тя.

Ако заложите на храни с ниско съдържание на въглехидрати, тялото ви ще разруши мускулните протеини за енергия, което може да предотврати мускулния растеж.

Ядки

„Всички смятат, че ядките са супер храна, но те съдържат предимно мазнини. Също като фибрите, те се храносмилат по-трудно и насочват кръвта към храносмилателната система. Ядките, сиренето и авокадото съдържат протеини, което е важно и полезно, но и тежки мазнини, така че не ги консумирайте преди тренировка", съветва Хинтън.

Пълнозърнести храни

Комплексните въглехидрати като тези в пълнозърнестите храни, зеленчуците и бобовите култури няма да ви помогнат при тренировките за издръжливост. Ако ви предстои такава тренировка, по-добре заложете на простите въглехидрати, съветва Мълинс. Те доста по-бързо ще освободят енергията, необходима на тялото.