Стегнатият корем е секси и за двата пола. Дамите обаче доста по-трудно правят т. нар. „плочки“ на стомаха, отколкото мъжете, тъй като заради хормоните имат повече мастна тъкан в тази област, която усилено отказва да изчезне.

Често се вдъхновяваме от някакви кратки програми за корем, които обещават да го направят твърд като скала за месец, но дали всекидневните упражнения са ключът към успеха?

„Всеки път, когато правите упражнения за сила, вие разкъсвате съвсем малка част от мускулите. Докато се възстановяват, те увеличават размера си. Тези мускули се нуждаят от почивка, за да „зараснат“. Коремните мускули са като всички останали и при тях времето за почивка е важно“, обяснява Астрис Суан, сертифициран треньор в Barry's Bootcamp, Западен Холивуд.

„Когато правя интервални кръгови тренировки за корем, задължително давам време на мускулите да си починат и да се възстановят, добави експертът. Стягането на корема е много важно и то не само по естетически причини. То подобрява позата, баланса и помага да избегнете болки в кръста и гърба. Но както с всяко нещо, не трябва да се прекалява и с тренировките за корем.

„Всички ползи от упражненията за корем може да се обърнат срещу вас, ако прекалявате с тях, като първо ще ви ударят в позата на тялото и баланса му“, обяснява Суан.

Освен това храненето има огромно значение за това колко плосък ще е стомахът ви. Няма значение какви и колко тежки тренировки правите, ако не се храните правилно и не следите калорийния си прием.

Как да постигнете най-добри резултати?

Суан предлага да се подложите на балансирана диета, съчетана с кардио и тренировки за сила.

„Препоръчвам на клиентите си да тренират по пет пъти седмично. Съветът ми е да се поизпотите сериозно и след това да дадете на тялото ден за пълна почивка. Не забравяйте и да сменяте типа упражнение, тъй като мускулите привикват бързо и не се чувстват предизвикани“, добави тя.