След като наскоро стана ясно, че много хора практикуват така наречения дигитален секс (изпращане на еротични снимки, съобщения и т. н.), ето че на мода идва и дигиталната раздяла. Все повече млади хора избират да се разделят със своята половинка чрез изпращане на съобщение, а не очи в очи.
Явно отминават дните, в които партньорите разговарят на живо преди да се разделят. Всъщност повечето раздели вече се случват с помощта на технологиите. Според ново изследване по-голямата част от хората предпочитат този начин, тъй като прави случващото се „по-малко неудобно“.
В проучването били анкетирани 2712 американски жени и мъже, на възраст между 18 и 30 години. Всички те преживели раздяла през последната една година, за която били помолени да разкажат и по-специално по какъв начин всеки участник се е разделил със своята бивша половинка.
Оказва се, че повече от половината раздели (56 на сто) се случили с помощта на текстово съобщение, социалните медии или имейл. 55% от анкетираните, изпратили SMS на своя партньор, споделили, че само по този начин нямало да се чувстват много неудобно. 61 на сто от хората, които късали чрез социалните мрежи, обясняват, че прибягнали до този метод, защото вече били изтрили или блокирали телефонния номер на гаджето си.
Повече от половината от анкетираните (58%), които обявили раздялата по имейл, твърдят, че именно този метод им позволил да изразят „напълно причините за това“. 73% от анкетираните признават, че се чувстват ядосани, когато някой ги зареже с помощта на технологиите. За повече от половината жени и мъже проблемът е, че по този начин се чувстват пренебрегнати, сякаш партньорът им не го е грижа за самите тях.
Според резултатите само 2% от хората прибягват до традиционното хартиено писмо. Изглежда развитието на технологиите позволява те да се намесят дори в най-интимните отношения между хората. Този подход при разделите обаче все още не е добре приет от повечето жени и мъже, и те се чувстват наранени.
Ето и кои са най-популярните начини за раздяла в САЩ:
1. Изпращане на съобщение – 25 на сто;
2. Социални медии – 20 на сто;
3. Лице в лице – 18 на сто;
4. Телефонно обаждане – 15 на сто;
5. Имейл – 11 на сто;
Коментари