Сексът след раждане е тревожен процес за жените, които наскоро са родили. Хормоните им още бушуват и в главата им се въртят куп притеснения. Тялото им има нужда от внимание, но едновременно с това още се лекува от изживения стрес (без значение дали раждането е било естествено или с цезарово сечение).

Барбара Сантън, акушер-гинеколог в Централната болница в Ню Йорк споделя 9 съвета за прясно родилите дами, които да им помогнат да се върнат „обратно в играта“.

Изчакайте 6 седмици преди да правите секс – повечето професионалисти ще ви посъветват да изчакате минимум 6 седмици преди да подложите вагината си на нова „инвазия“. Причините са две: евентуалната нужда от заздравяване на вагиналната, перинеалната и/или коремната тъкан, както и рискът от инфекция на матката.

... или поне докато вагиналното кървене спре напълно – Както и при всичко, всеки човек е уникален и така някои се лекуват по-бързо от други. Ако смятате, че сте достатъчно излекувани, може да искате да възобновите половия си живот по-рано. Ако не сте сигурни дали сте напълно излекувани, правилото е да изчакате до спирането на абсолютно всякакво кръвотечение.

Още по темата

Изчакайте, докато сте емоционално готови – Освен че сте физически готови, важно е да сте сигурни, че сте готови емоционално. Няма определено време, в което трябва да се почувствате готови да правите секс отново, просто трябва да слушате тялото си и да изчакате, докато дойде моментът.

Използвайте предпазни мерки, без значение дали сте имали вече менструация – важно е да знаете, че може да сте фертилни, дори да не сте имали нито един цикъл след раждането. Това е така, защото овулацията идва преди кървенето.

Кърменето действа като естествена контрацепция? – Може би сте чували това и причината за твърдението се корени в обяснението, че кърменето потиска овулацията. И все пак това не е правило, има случаи на забременяване по време на кърмене. Така че, ако не искате да рискувате нова бременност, използвайте предпазни средства.

Стегнете вагиналните си мускули – По време на бременността, мускулите на тазовото дъно трябва да поддържат все по-голяма тежест, докато бебето расте и се разтягат още повече при раждането. Правенето на редовни тренировки на таза (упражненията на Кегел) след раждането може да помогнат за укрепването на тези мускули.

Използвайте лубрикант – Вагиналната сухота е често срещана по време на бременност, дължаща се на променящи се хормони и е особено често срещана при кърмещи жени. Използването на лубрикант ще спомогне за облекчаване на дискомфорта по време на секс.

Изпробвайте различни пози – Когато за първи път правите секс след раждането, е добра идея да изпробвате различни пози, за да намалите натиска в определени области. Няма правилна или грешна позиция, тъй като всеки се лекува по различни начини, но опитайте различни пози, докато откриете най-удобната и приятна за вас.

Помислете за носенето на поддържащ сутиен – Гърдите ви все още могат да бъдат подути и чувствителни в месеците след раждането, особено ако кърмите. Също така е обичайно млякото да изтича от гърдите по време на оргазъм. За да си помогнете за тези проблеми, може да заложите на специален сутиен за пристягане.