Женското полово влечение не е по-слабо от това на мъжете, но комплексите по повод собствената външност и навикът дамите да игнорират сигналите на собственото тяло, им пречат да бъдат по-разкрепостени и да се насладят на секса. Предлагаме ви четири упражнения, които ще помогнат да повишите либидото си.

„Когато мъжът се намира на пика на екстаза си, на него му е съвършено безразлично как в този миг изглеждат гърдите на партньорката му, той дори не отваря очите си“, заявява психологът Синди Местън, автор на изследване по темата в Journal of Sexual Medicine. – Жената, напротив, размишлява: „Господи, трябва да сменим позата, така гърдите ми изглеждат увиснали“. Тук мъжът няма нищо общо, а единствено женската самооценка“.

Неувереността в своята физическа привлекателност не е единственият фактор, пречещ на удоволствието от секса. Има още една причина – женското съзнание не успява да „догони“ физическата възбуда. Ако мъж и жена гледат еротичен филм, то неговата възбуда категорично може да бъде видяна, усетена, докато при жената не може да бъде отчетена с генитална възбуда.

Което отново показва, че на дамите им е нужно по-дълго време, за да може разумът да „догони“ тялото. Заради това и те се нуждаят от прелюдия, от ухажване, от уверяване, че възбуждат мъжа.

Различната степен на съгласуваност между субективната и физиологичната възбуда при силния и слабия пол, има и биологични причини. Изследвания доказват, че мъжете, за разлика от жените по-добре разбират своето тяло. Например един мъж има по-добро развито вътрешно (интероцептивно) съзнание – той може да определи пулса си, без да го измерва.

Вероятно хармонията между ума и тялото при физическа възбуда при мъжа е следствие на това, че техният разум получава сигнали непосредствено и единствено от тялото си, докато жените „работят“ с по-широк диапазон – ситуацията като цяло и личните представи за собствената сексуалност.

Как да бъдем по-сексуални?

Предлагаме ви програмата на психолога Лори Брото. Главната цел е разумът и телесните усещания да „играят в един отбор“.

1. Медитация

Защо: За да се научим да връщаме ума си „тук и сега“, когато възникват разсейващи мисли.

Вземете някакъв предмет – монета, молив, и внимателно, от всички страни, го изучете – на досег, на вид, на мирис, на вкус. Ако започнете да се разсейвате, внимателно и спокойно се върнете отново към обекта. Изпълнявайте упражнението по 10 минути дневно. Има и друг вариант. Медитирайте по традиционния начин – затворете очи, бъдете в тишина и напълно се концентрирайте върху процеса на дишане.

2. Изучавайте тялото си

Защо: За да се научите да игнорирате по време на секс мислите за своите достойнства и недостатъци.

Научете се да гледате на своето тяло без смущение и комплекси.
Разглеждайте тялото си, когато си взимате душ. Когато в съзнанието ви започва да се формира оценка за външността ви, веднага се върнете към съзерцание на тялото си. Следващият път повторете упражнението, разглеждайки тялото си с малко огледалце, включително и половите органи. Докоснете ги, без да мастурбирате, не давайте оценка, концентрирайте се само върху това, което правите.

3. Автотренинг

Защо: Ще помогне да измените отношението към своето тяло и да се научите да изпитвате сексуално удоволствие.

Изпълнявайте упражнение 2, като говорите на себе си: „Моето тяло е секси“, „Аз съм сексуално привлекателна“, „Аз се наслаждавам на своята сексуалност“.

4. Хармония на душата и тялото

Защо: За да се научите да съчетавате физическата възбуда и емоционалното удоволствие.

Използвайте вибратор, гледайки еротичен филм или пък просто се отдайте на сексуални фантазии, за да се възбудите. След 5 минути спрете. Изпълнете упражнение 2, за да може напълно да се отдадете на търсеното усещане.