IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Любопитни факти за висшата мода в цифри

10 юли 2015 04 58

Кое колко е?

Снимка: Giambattista Valli

Снимка: Giambattista Valli

Ревютата висша мода са като церемонията по връчване на наградите „Оскар“ в индустрията – най-доброто, събрано в едно.

Ако може да се опише с една дума, то тя определено би била своеобразна смесица между „възхитително“ и „ексклузивно“.

Дизайнерите се възползват с пълна сила от свободата, която им се предоставя, и впрягат цялата си креативност и майсторство в създаването на единствени по рода си силуети.

Това, което не знаем обаче са неистовите, често почти денонощни усилия на работещите в модните къщи и действителните цифри, свързани с най-чаканите ревюта в модата.

Представяме ви любопитните факти за висшата мода, измерени в точни цифри – признак, който само потвърждава ексклузивния характер на събитието.

1. Часове

Една-единствена рокля може да отнеме стотици часове до пълната ѝ изработка. За пример даваме този модел на Christian Dior от колекция висша мода пролет 2015, която е отнела точно 200 часа работа.


2. Клиенти

За разлика от милионите потребители на стандартните колекции на модните къщи, купувачите на висша мода са значително по-малка бройка. В света няма повече от 2000 души, които да са горди притежатели на изделия от ексклузивните линии.

3. Цена

Задавали ли сте си въпроса колко струва един костюм от колекция висша мода? Ние имаме отговора – стартовата цена е 10 000 долара.

4. Къде са клиентите?

Въпреки че ревютата висша мода се провеждат в сърцето на индустрията, Париж, оказва се, че по-голямата част от клиентите са на съвсем различни локации. За Versace, например, най-много купувачи има в Индия, Русия и Бразилия.

5. Маратонки на Chanel

Един чифт от прословутите маратонки висша мода на Карл Лагерфелд струват 4000 долара. Да, точно така – за маратонки.

6. Брой клиенти на ревю

Като се има предвид ексклузивният характер на ревютата, несъмнено това включва и аудиторията им. Докато обикновените представяния могат да съберат хиляди зрители, тези на висшата мода могат да бъдат гледани само от 150 редовни клиенти.

7. Шивачи

Обикновено, като се има предвид колко много работа има по ревютата и изготвянето на визиите, асоциациите за броя на майсторите клонят към стотици. Истината е, че общо 2200 шивачи от цял свят работят по изделията висша мода.

Автор - снимка
Автор на статията:
Криси Табачка

КоментариКоментари