IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Модни диктатори: Карл Лагерфелд

6 февруари 2016 10 00

Наследството на Chanel

Карл Лагерфелд; Снимка: Reuters

Карл Лагерфелд; Снимка: Reuters

Chanel е една от модните империи, която с днешна дата се е превърнала в критерии за това, кое е модерно и кое е отживелица. Разгледахме създаването на марката и живота на Коко Шанел, а сега е време да погледнем какво се случва с наследството на модната диктаторка към момента.

Хронологично разкриваме пред вас историята, живота и любопитните факти от живота на креативния директор на Chanel – Карл Лагерфелд.

Един от най-известните модни дизайнери в света, Карл Лагерфелд, е роден в Хамбург, Германия. Макар той никога да не разкрива точната дата на рождения си ден се смята, че е на 10 септември 1933 година.

Известен със своите смели проекти и постоянно преоткриване на възможностите на индустрията, дизайнерът е приветстван от списание Vogue като „безпрецедентен тълкувател на настроението на момента“. Често възхваляван за смел и дързък, Карл Лагерфелд премахва буквата „Т“ от края на фамилията си още в ранните години на своята кариера, за да я направи да звучи „по-комерсиална“.

Бащата на Лагерфелд, Кристиан, постига богатството си с внасянето на кондензираното мляко в Германия. Карл, сестра му Марта и полусестра му Теа израстват в заможно семейство. Интелектуалната активност е особено окуражена в дома Лагерфелд. Майката на Кайзер Карл е завършена цигуларка и разговорите на масата им често включват теми като религия и философия.


* Карл Лагерфелд на ревю на Chanel до Синди Крауфорд, Хелена Кристенсен и Клаудия Шифър, 1993 година; Снимка: Reuters

Когато Хитлер идва на власт през 1930 година, семейство Лагерфелд се премества в селски район в северна Германия, където според думи на Кайзер Карл, са били напълно откъснати от всякакви знания за нацистите.

От ранна възраст, Карл Лагерфелд проявява интерес към модата и дизайна. Като дете той често изрязва снимки от модни списания. Известен е с това, че често критикува нещата, които другите носят на училище. В тийнейджърските години, след като семейството му се завръща в Хамбург, дизайнерът се потапя в света на висшата мода. Усещайки, че именно тази индустрия е неговото бъдеще, с благословията на цялото си семейство, Карл Лагерфелд се мести в Париж.

  Едва след две години пребиваване там, Кайзер Карл подава серия от скици и проби на тъкани в конкурси за дизайн. Завършва на първо място в категория за палта и среща друг победител – Ив Сен Лоран, с когото стават близки приятели.

* Жизел Бюндхен за рекламна кампания на Chanel; Снимка: Chanel

Скоро, Лагерфелд е нает на работа при френския дизайнер Пиер Балмен, първо като младши асистент, а след това и като чирак. Това е взискателна позиция и младият дизайнер остава на нея за три години. Той приема работа като креативен директор с друга модна къща преди да настъпи 1961 година, когато поема самостоятелно. Добрите предложения скоро започват да валят и Лагерфелд създава колекции за Chloe, Fendi (където е назначен да ръководи линията с изделия от кожа) и други. Кайзер Карл става известен в индустрията с иновативните си и съвременни предложения, но и с усета си за старото – често открива рокли от базари, които използва, за да деконструира.

До 1980-та година, Карл Лагерфелд вече е голяма звезда в модния свят. Той е любимец на пресата като човек, който обича да хроникира променящите се вкусове и социалния живот. Кайзер Карл поддържа приятелство с други големи звезди, сред които и Анди Уорхол. Докато славата му се гради върху усещането, че „скача“ от марка на марка, той набира успехи, с които малко дизайнери могат да се похвалят.

* Колекция пролет-лято 2015 година, Снимка: Chanel

За Chanel в началото на 80-те години, Кайзер Карл направи това, което малко смятаха за възможно – възроди модна къща с преправяне на популярните архиви. Успоредно с това, през 1984 година, Лагерфелд представя своята собствена марка, която построява около идеята за това, което самият той обяснява като „интелектуален сексапил“. През годините, марката утвърждава репутация за качествени предложения с дръзки компоненти за визията като якета в смели цветове. През 2005 година Карл Лагерфелд продава марката на Tommy Hilfiger.

Последно време дизайнерът продължава да поддържа натоварен график с кариера, варираща между киното и фотографията. През 2011 година креативният директор на Chanel подписва договор за създаване на нова колекция дрехи за Macy`s.

“Най-много ми харесва да правя нещо, което не е правено преди“, споделя самият Карл Лагерфелд.

Ето и някои от най-интересните факти за Карл Лагерфелд:

1. Той създава скици, използвайки грим. Сенките за очи на Shu Uemura са основните инструменти, с които рисува Кайзер Карл през последните 20 години. Червеното в палитрата е създадено специално за него.

2. Карл Лагерфелд отваря нов магазин на всеки три седмици. Глобалното разширяване на дизайнера е бързо и яростно. В края на 2016, общият брой на бутиците на Карл ще достигнат забележителната бройка от 100.

3. Дизайнерът заснема всичките си рекламни кампании в книжарница. Тя се намира в Париж и включва фото студио, в което Карл твори маркетинговите си проекти.

4. Кайзер Карл притежава над 300 000 книги. Без съмнение, дизайнерът обича да чете и дори притежава собствено издателство.

5. Карл Лагерфелд притежава над 100 ipod-а. Макар че не вярва в модерната технология, той обича всичко да е организирано и подредено. Разбира се, за да пренася своите музикални плеъри, той притежава специален кейс на Fendi.

6. През 1993 година, Лагерфелд наема стриптизьорки, които са модели на новата му колекция от бяло и черно за Fendi. Заради това, Ана Уинтор напуска ревюто, смятайки, че дизайнерът има скандален избор за модели.

7. Заради използването на истинска животинска кожа в своите зимни колекции, Карл Лагерфелд е атакуван от PETA през 2001 година и дори получава пай в лицето. От този момент, дизайнерът използва само изкуствен косъм.

* Колекция Висша мода пролет-лято 2016 година, Снимка: Reuters

Автор - снимка
Автор на статията:
Криси Табачка

КоментариКоментари