IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Топ 10 на най-скандалните модни кампании

25 декември 2016 16 15

Провокацията като основен елемент

Снимка: Highsnobiety

Снимка: Highsnobiety

Модната и рекламната индустрия определено имат различни стандарти и похвати за привличане на аудиторията.

Когато двете се съчетаят обаче, понякога резултатите могат да бъдат меко казано скандални.

Желанието да прелъстяват, продават и събират внимание е довело много от модните марки да поемат по пътя на скандала.

Методите варират от секс през насилие до социални коментари – всичко, което е необходимо за привличане към даден продукт.

Представяме ви топ 10 на най-скандалните рекламни кампании в модата:

1. Деним и голота

Продължавайки тактиката за провокация на емблематичните кадри към кампаниите на Calvin Klein деним, дизайнерът Алекзандър Уанг предлага също толкова впечатляващи визии през 2014. Проектът е с участието на Ана Еверс и насочва към полемика относно голотата на рекламите. „Това не е провокиращо само в рамките на сексапилното, но и провокация за разговор... Не диктувам за какво е това съобщение. Интересната част е да видиш как хората го интерпретират и какво имат да кажат за това. Разбира се, ще има хора, които няма да се съгласят.“

2. Модна зависимост

Много често виждаме провокацията като основна линия за рекламни кампании. Разбира се, тя си поделя първото място с пикантните расистки послания и спекулирането със зависимостите. През 2007 година видяхме амбициозния проект „Fashion Junkie“, който скандализира поколения наред.

3. Тери Ричардсън

Легендарният фотограф е особено популярен с уменията си зад обектива.... и не само. Едни от най-скандалните рекламни кампании са именно негово дело, а в нашата класация влиза с проект от 2010, на който основен фокус трябва да бъдат аксесоари.

4. Четворка

Някои нарекоха тази кампания умело боравене с няколко неща наведнъж, други я заклеймиха като безвкусен сексизъм. Независимо от това, тази кампания на Diesel от 2007 подтикна феминистки групи да се обединят, за да забранят рекламата заради похотлив вкус и нагъл шовинизъм.

5. G-точката

Том Форд и Марио Тестино развихрят своята креативност за рекламната кампания на Gucci за 2003 година, носеща името „Pubic Enemy“. Един от скандалните кадри представя жена с интимна прическа в монограм „G“. Кампанията бе определена като „подла, груба и унизителна за жените“.

6. „Сменете стила – не следвайте своя лидер“

Италианска марка успя да причини истински скандал, когато решиха да „ударят шамар“ на един от най-престъпните злодеи в историята, Адолф Хитлер, в един от техните кадри за 2010 година. Над 5-метрови плакати изобразяват фюрера в розова униформа с лента на ръката, върху която има сърце, вместо свастика. Лозунгът „Сменете стила – не следвайте своя лидер“. Рекламата ядоса много италиански граждани и по този повод съветникът Росарио Филорамо направи изявление: „Използването на изображения на лице, отговорно за най-лошите глави от историята през миналия век е обидно за конституционалните принципи на нашата страна и чувствителността на гражданите.“

7. Само за мъже

Заснета от легендарния провокатор зад обектива Тери Ричардсън, кампанията за 2007 година на Tom Ford промотира първият мъжки аромат по начин, по който най-лесно се материализира поговорката, че сексът продава. Много коментирани като „порнографски подход“, кадрите бяха забранени в няколко страни.

8. Модното дуо

От Dolce & Gabbana определено вдигнаха градусите с рекламната кампания, в която Алесандра Амброзио е „прикована“ на земята, а мъже, голи до кръста, са се наредили около нея. Кампанията е забранена в Испания, а Националната организация на жените счита кампанията за „отвъд обидна със сцена, която напомня на групово изнасилване и намирисва на насилие срещу жени“.

9. Пистолет

Това, което изглежда като сцена от гангстерски филм, всъщност е рекламна кампания. Кадрите бяха забранени от няколко публикации заради оплаквания, твърдящи, че „изобразяването на престъпление с огнестрелно оръжие е вероятно да се разгледа като възхвала и оневиняване на реално насилие“.

10. „Чорапогащник“

Псевдопорнографските кампании на American Apparel са се превърнали в нещо като легенди за модната индустрия. Архивите им пазят огромно разнообразие от проекти, но отделяме място за този, тематично кръстен „Tights“.

Автор - снимка
Автор на статията:
Криси Табачка

КоментариКоментари

jojo ( преди 7 години )
йойо ( преди 7 години )