Димитър Вучев е сред младите звезди в икономическата журналистика в България.

Започва кариерата си през 2012 година в списание „Икономика“, продължава да се развива в Investor.bg, където заема позицията зам. главен редактор, а с днешна дата е главен редактор на Bloomberg TV Bulgaria и сайта bloombergtv.bg

Преди да се заеме сериозно с журналистика Димитър Вучев трупа опит в икономическите изследвания и анализи на публични политики. Той е член на Българската макроикономическа асоциация.

Димитър Вучев води предаването „В развитие“ заедно с Вероника Денизова и Делян Петришки, което се излъчва от понеделник до петък от 12.00, 17.00 и 19.00 часа.

Бакалавър е по „Политическа икономия“ от УНСС и магистър по „Финанси“ от Висшето училище за застраховане и финанси (ВУЗФ). Академичният му път продължава с изучаване на магистърската програма „Европейски Югоизток“ в СУ „Св. Климент Охридски“.

Димитър Вучев застана пред Tialoto.bg, за да отговори на въпросите каква е връзката на модата с телевизията и какви са тайните за добър външен вид на малкия екран.

Какво е общото между модата и телевизията?

И при двете говорим за постоянни промени, тенденции, течения. И докато при модата нещата са по-видими за обикновените хора (всички носим дрехи и искаме или не искаме сме зависими от тенденциите), то когато говорим за телевизията промените остават до известна степен скрити за повечето. Макар че на първо четене телевизионният продукт си е един и същ от средата на миналия век, промените са огромни. И за добро или лошо ще стават все по-големи с дигитализацията на живота ни.

Има ли неписани правила, които да съставят своеобразен дрескод за малкия екран?

Има едно основно, което едва ли е изненада за някого – облеклото трябва да е адекватно според обсъжданата тема По-официалното от нужното не е чак такъв проблем, проблем е по-малко официалното. Костюм би паснал (с известни условности) и на комедийно шоу, но тениска и къси панталони не биха били добър вариант за сериозно политическо предаване. Важно, разбира се, е и облеклото да отговаря и на годините и физическите характеристики на човека.

Какво е позволено и какво не по отношение на модните решения в телевизията?

Официално забранителни и разрешителни списъци няма, но спазването на своеобразен етикет на обличане на журналистите толкова се е наложило в глобален план, че малко са тези, които дръзнат да го пренебрегват. А тези, които го правят, действат с едно наум, особено когато говорим за сериозна телевизионна журналистика. Зрителят поначало е консервативен и не обича да се правиш на по-интересен, отколкото си, използвайки други методи освен интелекта и познанията си.

Как комбинираш индивидуалния си моден стил с работния?

Аз съм от хората, за които комбинацията дънки и риза се превърна в нормално облекло и за ефир, и за ежедневието. Често единствената промяна на прага на студиото се оказва една вратовръзка, вързана прилежно от нашата стилистка. Дори и клипчетата в YouTube не ми помогнаха да се науча.

Важни ли са аксесоарите на екран?

Важни са и в Bloomberg TV Bulgaria имаме нагледен пример за това – Влади Сиркаров и Кузи Илиев и техните култови папийонки, с които се пременяват за предаването Boom&Bust. Прост аксесоар, който обаче внася индивидуалност и доза екстравагантност, но без да се прекрачва границата, отвъд която отиваме към откровената простотия. Хитър ход, колеги. Жалко, че не се сетих преди вас.


Има ли правила за прическата? Какво е позволено и какво не?

Отново зависи от тематиката на предаването, но за бизнес телевизия според мен е важно най-вече да не се ползват неестествени цветове бои. Предполагам няма да е много на място да се говори за финансови пазари със зелена коса, но пък защо не.

Какъв е твоят моден почерк? Какво е нещото, без което не влизаш в ефир?

Без дрехи. (смее се)

Какви са цветовете, с които се гарантира добър външен вид на екран както в моден аспект, така и за красотата?

Със сигурност твърде светлите тонове и по-контрастните комбинации от цветове не са добър избор за сериозна медия. При по-развлекателните програми надали има нужда от подобни ограничения.