Има мода, минаваща и принадлежаща към консуматорството и мода, владееща креативността.
Докато гледаме класически визии с лека модернизирана нотка, дизайнери като Рей Кавакубо буквално творят, разбиват граници и разкриват нови светове.
Представянето на Comme des Garçons в Париж определено е нещо, за което ще се говори много дълго време и което ще остане в историята като показно за свободата на ума и творенията на индустрията.
Ревюто от 16 визии като че бе концептуално разделено от едно изненадващо „видение“ – бял ангел. Бял костюм от две части в изключителен обем показа крила от дантела и затаи дъха на всички присъстващи.
Белият компонент от колекцията се яви като доза баланс и чистота на фона на сюрреалистичната бъркотия, съставена от Comme des Garçons.
За Рей Кавакубо тази колекция се яви израз на човешката фантазия и детски спомени във време на основно мрак, тъмнина и страх.
Креативното противопоставяне е именно водещата концептуална тема, заради която се озовахме насред парад от компютърни игри, рокли с кринолин, обемни къдри, зашеметяващо майсторство с пачуърк и воали.
Място в колекцията е отредено на модели, имплементиращи дигитални принтове, от които ясно пролича заимстване от Джузепе Арчимболдо. Италиански художник от 16 век, който става известен със своите сюрреалистични картини на плодове и зеленчуци.
Спрейове и манга принцеси завършиха ревюто, съпроводени от класическа погребална музика. Като концепция в Comme des Garçons рядко се вижда линията на позитивизма, която за Рей Кавакубо никога не е била и вероятно няма да бъде опция.
Генерално, това ревю вероятно ще бъде пример за свобода на духа, висша креативност и въображение, а строенето на бъдеще с препратки от изкуство в миналото буквално градят история, в която Рей Кавакубо има основополагащо място.
Коментари