От Vogue Италия определено имат усет за провокативни корици и са го доказвали многократно през годините. Този път обаче изданието привлече вниманието на всички... но по неприятен начин.

Макар да няма такова нещо като лоша реклама, новата корица с Джиджи Хадид на нея, с видимо потъмнена кожа, бързо се превърна в повод за обвинение в расизъм.

Интернет буквално се заля с многобройни коментари от хора, които защитават своята любимка, определяйки я като изглеждаща просто „себе си“ и опитвайки се да пренесат обвиненията върху мъжа, с когото тя позира на корица.

По-малко от 24 часа бяха необходими на Джиджи Хадид и екипа на италианското издание на модната библия да се активират и да вземат мерки. Изненада бе обаче Стивън Клейн, фотограф на корицата, който не коментира случая изобщо.

„През своите години, Vogue Италия винаги е уважавало и поощрявало креативните гледни точки на фотографите. В нашата последна фотосесия за корица, на Стивън клейн, визията бе да се създаде история, вдъхновена от плажната тема със стилистика на ефект от бронзант. Разбираме, че резултатът може да е предизвикал дебат сред читателите ни и искрено се извиняваме, ако сме обидили някого“, споделиха от списанието в официално изявление.

Интересна е позицията на Джиджи Хадид обаче, която обяви пред феновете си, че ако тя е имала повече власт, вероятно нямаше да изглеждат така нещата с корицата.

„Моля ви, разберете, че моят контрол над фотосесията 1. не съществува и 2 приключва изцяло, когато напусна снимачната площадка и всичко, което се случва с кадрите е извън моя контрол. Бронзирането и Фотошоп е стил, който С. Клейн прави много години и вярвам, че това е което се искаше от фотосесията... Моля ви, знайте, че нещата щяха да са различни, ако контролът ми в ситуацията бе различен.“, написа Джиджи Хадид.