Кой не знае Chanel, кой не е чувал за нея?

Виждаме постоянно наследството на Коко Шанел и непрестанното модернизиране на емблематичните модели във всеки един сезон, интерпретирани от Карл Лагерфелд.

Интересно е обаче какво точно се случва зад кулисите на една от най-влиятелните модни къщи. Дали зад блясъка се намират добре скрити тайни, за които никой от нас никога не е чувал? Със сигурност.

Успехът на марката е част от креативността на своя създател, Коко шанел, но нейният ум е само част от историята.

Представяме ви най-интересните и малко разпространени факти за Chanel.

1. Парфюмът

Chanel No. 5 е най-добре продаващият се парфюм на всички времена. След като ароматът е представен за първи път през 1921 година, той бързо се превръща в емблематичен и е определен като най-разпознаваемият сред парфюмите. Според проучвания, направени през 2014 година, това е най-продаваният козметичен продукт от този тип.

2. Лак за нокти

Chanel е първата модна къща, която съставя списък с чакащи да закупят лак за нокти. През 1994 година, гримьор зад кулисите на ревю на модната къща в Париж е бил притиснат от времето преди фотосесия, когато осъзнава, че ноктите на моделите са без лак. Тя бързо ги лакирала с черен маркер и след това предложила цветът да бъде копиран за истински лак за нокти. Това вдъхновява цветът Rouge Noir, който се превърнал в първият разпродаден лак, за който има списък с чакащи.

3. Женски костюм

Коко Шанел често е спрягана за „виновницата“ за това, че жените са поставени в панталон и именно тя е първият дизайнер, който налага носенето на костюми и от нежната половина на човечеството. Нещо, което преди е било само и единствено в мъжката мода. Коко Шанел буквално създава революция в индустрията, която със сигурност разширява границите на общоприетото.

4. Малката черна рокля

През 1926 година Vogue публикува снимка на черна рокля от последната колекция на Chanel и я наричат „Ford-а на Chanel“. Много модни историци отнасят това събитие към рождената дата на емблематичната днес малка черна рокля.

5. Първият бутик

Първият открит бутик на Chanel далеч не е бил висша мода. Много предполагат, че историята и архивите на модната къща са основани на ексклузивните линии, но фактите говорят съвсем друго. Първият бутик е отворил врати през 1910 година и е продавал основно шапки. Първият бутик с предложения висша мода не е бил наличен до 1915 година.

6. Репутацията

Коко Шанел създава своята репутация първоначално заради шапки. Преди едноименната модна къща да стане разпознаваема от всеки по целия свят, дизайнерката утвърждава името си в Париж заради изключително високото качество шапки, които предлага. Моделите превземат Париж бързо и всяка жена с вкус от обществото е била щастлива да ги има.