За да се радваме на добър външен вид, е важно да полагаме грижи за организма ни както отвътре, така и отвън. И тук не става дума просто за кожата ни. Храната е от основно значение и спомага за здравината на ноктите и косата.

Специалистите дават своите препоръки за храните, които да добавим към менюто.

Суроватъчен протеин

Косата ни се нуждае от протеини, за да образува кератин – протеините, които правят косата силна. Ако тя не получава достатъчно от тях, може да премине във фаза на покой, което води до косопад.

Можем да добавим лъжица суроватъчен протеин към сутрешното смути например. В данни на проучване се посочва, че хората, които пият суроватъчен протеин, се хранят 18% по-малко през следващите два часа.

Червено месо

Една сочна пържола набавя голямо количество протеини и също така съдържа друго хранително вещество, което е важно за здравето на косата и ноктите – желязо. Хората, страдащи от желязодефицитна анемия, често имат тънка коса. Недостигът на желязо е свързан и с коилонихия – заболяване на ноктите, при което те се деформират. Това не означава, че трябва да ядете червено месо всеки ден.

Още по темата

Червеното месо е с високо съдържание на наситени мазнини и консумацията на големи количества от него е свързана с повишен риск от различни здравословни проблеми, включително сърдечни заболявания, рак и диабет тип 2.

Боровинки

Антиоксидантите предпазват клетките от уврежданията, причинени от свободните радикали. Това увеличава нивата на хормоните на стреса и възпалителните процеси, което засяга всички клетки в организма, включително тези в косата и ноктите. Боровинките имат много високи нива на антиоксиданти.