Когато установим някакъв вид кожно нарушение, като промяна на цвета на кожата или на лицето, те може да са знак за тежък дефицит на минерали или витамини. Какво още издава за ниските им нива в организма?

Бледа кожа

Избледнялата кожа може да означава, че страдаме от недостиг на витамин В12. Едни от най-добрите източници на този витамин са яйца, морски дарове, месни и млечни продукти.

Обезцветени устни

Ако установим избледняване и на устните, това може да е следствие на недостиг на желязо. Възможно е също да ни става студено. В тези случаи трябва да добавим в менюто си боб, леща, месо и тъмнозелени зеленчуци, за да увеличим приема на желязо.

Подпухнали очи

Докато липсата на сън е сред често срещаните причини за подпухнали очи, те може да бъдат и признак за липса на йод в организма. Освен йодирана сол, морските дарове и млечните продукти са богати източници на този елемент.

Още по темата

Кървене на венците

Кървенето на венците често сигнализира за ниски нива на витамин С, а дефицитът му може да доведе до мускулни болки и отслабен имунитет. За да повишим нивата на особено важния витамин, трябва да ядем повече цитрусови плодове и червени чушки.

Суха и чуплива коса

Тези проблеми с косата могат да бъдат симптом за липса на биотин или витамин В7. За да възстановим адекватните нива на този витамин в организма, към хранителния режим трябва да добавим много риба, зеленчуци, плодове, гъби.