Опитайте да се преборите с депресията! Надвийте себе си! Възвърнете най-после душевното си спокойствие! Променете сивото си ежедневие, отхвърлете лошите си навици и ... ще започнете да виждате света в розово!

В момент на неочаквана стресова ситуация е напълно нормално да усетите как ви облива студена пот и се изнервяте. Но, за да се справите по-бързо и лесно с възникналия проблем, трябва да възприемете притеснението си като стимул, а не като пречка.

Ако започнете да мислите единствено за учестеното си дишане и сърцебиенето, ще се паникьосате и ще ви обземе депресия. Ала успеете ли да се oвладеете и да разсъждавате трезво, то ще насочите цялата си енергия за преодоляване на изникналото препятствие ... не, не препятствие, а предизвикателство!

В книгата си “Да оздравеем”, психологът Давид Серван-Шрайбер дава много простички съвети как да се преборим с депресията по естествен път.

Той доказва чрез многобройни изследвания, че хранителната съставка омега-3 спомага за възстановяването на мембраната на невроните в човешкия организъм и по този начин подобрява психическото ни здраве.

Омега-3 се съдържа в рибите, живеещи в студени води като скумрията, аншоата, сардината, херингата, рибата тон, треската, пъстървата и сьомгата.

Ученият препоръчва да намалим грамажа на солта в яденето си и да не се лишаваме напълно от шоколада – едно-две блокчета не са заплаха за килограмите, а стимулират паметта!

Понякога, когато сме депресирани, прекарваме по цели нощи в размисли за окаяното си състояние. Не си доспиваме и на другия ден сме скапани, а това ни депресира още повече!

За да се отървете от безсънието, се отдайте на удоволствия! Вкусна вечеря, интересна книга, лек разговор, нежни ласки! Откъснете се от реалността! Лекарите ни съветват да не посягаме към приспивателните.

Трябва да знаете, че съществуват и други възможности за здрав и спокоен сън като топлото мляко с мед преди лягане и отварата от жълт кантарион, която се пие в продължение на 15 дни.

Друг начин да се измъкнете от задушаващата прегръдка на депресията е спортуването. В нашето претоварено ежедневие много рядко отделяме време за физически упражнения. Но, за да се отърсите от напрежението, не са нужни големи усилия – разхождайте се поне двайсетина минути преди да се приберете вкъщи!

Американски учени изследват кое лечение – с aнтидепресанти или с движение, помага за по-бързо откъсване от депресията. Резултатите показват, че след четири месеца хората лекувани с антидепресанти са два етапа по-назад в подобрението си от тези, които се опитват да се справят с нестабилното си душевно състояние чрез спортуване! Защо тогава да тровите организма си с хапчета?

Забелязали ли сте следната закономерност: когато сте депресирани, прекарвате повече време пред огледалото и винаги си откривате нови и нови недостатъци? Мнението, което имате за вашето тяло, отразява психичното ви състояние. Начинът, по който изглеждате пък, показва на околните дали сте обзета от мрачни мисли.

Ето защо, ако приятелите ви смятат, че сте занемарила външния си вид от известно време, то със сигурност трябва да се замислите, защото това е знак, че бавно, но сигурно изпадате в депресия.

Най-важното е да си обръщате внимание! Вслушвайте се в гласа на тялото си – постоянната отпадналост, липсата на настроение и желание за забавления, апатията са средствата, с които вашето тяло се опитва да ви предупреди за грозящата ви опасност!