IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Асен Блатечки с шанс да пробие в Холивуд

28 ноември 2015 16 30

Тед Кочев му търси агент в меката на киното

Снимка: Булфото

Снимка: Булфото

„Съдилището“ е българското предложение за чуждоезичен филм в 88-ите награди „Оскар“. Филмът бе представен пред членове на академията, а режисьорът Стефан Командарев разкри любопитни подробности за кампанията.

„Приключи целият цикъл от 7 прожекции, които организирахме и за които направихме кампания пред членовете на филмовата академия за наградите „Оскар“. Беше трудно и скъпо, но успяхме да съберем нужните пари. Резултатът е – успешни и посещавани прожекции“, разказа той в предаването „Медиите ON AIR" на телевизия Bulgaria ON AIR.

На 18 декември ще излязат имената на селектираните филми за следващия етап на конкурса.

На въпрос на водещата Доника Ризова защо се представя пред Академията тъжната страна на България, Командарев е категоричен, че това е реалността.

„Всичко е едно към едно, особено в тези райони – Ивайловград и събирателната точка на турската, гръцката и българската граница. Има ги тефтерите с вересиите, работата за жълти стотинки и банките, взимащи имоти. Тъжно е, но ако искаме да променим нещо, то трябва да кажем, че е такова. В дискусиите в Холивуд и специализираните интервюта, които излязоха с мен в списания, ме питаха това: „Има ли надежда?“. Да, тя е в последния епизод на филма, където Васко (в ролята Ованес Торосян) пише писмо. Това е надеждата, в поколението, родено след промените, израснало с по-свободен дух. Надявам се, че то ще поеме част от греховете на бащите си и отговорността за бъдещето“.

Командарев разкрива и интересни подробности за срещите си в Холивуд, включително с Тед Кочев.

„Той е бил на първата прожекция на 22 октомври, предназначена само за членове на журито. Впечатлен от филма, на другия ден ме покани с жена си в дома им на гости. Изкарахме страхотно, говорихме за България и българските му корени. У нас той е известен като режисьора на „Рамбо“. Дойде за втори път на прожекция, когато пристигна и Асен Блатечки, последва вторият обяд, оттогава Тед се ангажира да търси агент на Асен за Холивуд, защото харесва играта му във филма ни“, разказва режисьорът.

Режисьорът призова в България да се въведе регламент, с който да бъде отпускана определена сума за рекламните кампании на филма, който е българско предложение за „Оскар“.

„Събрахме бюджет от 60 000 долара, които инвестирахме в прожекции, реклама и събития, отне ни месец и половина неуморно тропане по вратите. Получихме малка подкрепа от Националния филмов център, Министерството на туризма, Външно министерство и частни спонсори, но това беше къртовски труд. В повечето европейски държави има регламент. В Сърбия, например, тази година кандидатът получава 50 000 евро за кампанията, а тук беше ходене по мъките“, разказа още Командарев. Според него политиците са определили от години, че културата, науката и образованието са най-малко важните неща. И съответно бюджетите на тези сфери са недостатъчни.

Автор - снимка
Автор на статията:
Александър Попов

КоментариКоментари