Поднасянето на цветя отдавна не е просто добавка към подарък или обикновен жест, а начин да внесем в дома си истински красива декорация.

От известно време наблюдаваме една тенденция, която изцяло промени представата ни за букети.

Класическите варианти са изместени от нов начин за съхраняване и аранжиране – в кутия. Какво представлява тази новост в букетите, колко издържат цветята и как да се грижим за тях, за да издържат повече от година?

За да отговорим на тези въпроси се срещнахме с Виолета Генова, създателка на GrandRoses, която ни разказа повече по темата.

Напоследък наблюдаваме тенденцията за замяна на класическите букети с такива в кутии. Каква е историята на тенденцията?

Тази тенденция датира от много отдавна. Още в началото на 20-ти век, дамите от висшето общество обичали да носят луксозни шапки и бонета, които се продавали в изящни кутии. Тези кутии за шапки по-късно ставали основа на красиви цветни аранжировки, като им придавали шикозност. Днес този тип аранжиране се развива на изток, в Арабските Емирства, а отскоро завладя и Европа, като започна от Лондон, което е очаквано, тъй като градът е предпочитаната европейска дестинация от шейховете. У нас в най-автентичния си вид, стартира преди близо година, когато създадохме нашата компания.

Какви са предимствата на този тип аранжировка?

Предимствата са, че изпълнени от професионалисти, тези аранжировки далеч не приличат на букети, а по-скоро на луксозни, цветни артикули, подходящи за хора с афинитет към изтънченото. Освен това са изключително практични, тъй като елиминират нуждата от ваза, а и могат спокойно да бъдат пренасяни на по-големи разстояния.

Има ли „закони“ и „правила“ при създаването на букет в кутия?

Закони и правила има при утвърдени марки като нашата, където качеството на продукта и обслужването е на първо място. При изработката на една аранжировка се съблюдават много признаци, на които тя трябва да отговаря, за да бъде всичко съвършено точно. Отделно, работата с живи рози изисква спазване на безупречна хигиена, за да може след продажба аранжировката да се запази за минимум 1 седмица, а не да увехне след ден-два, както сме свикнали да се случва.

Каква е ролята на кутията – съхраняваща или просто красива идея?

И двете! Кутията е много важна част в един такъв продукт, тя е тази която му придава луксозността и блясъка, и тази която го отличава от стандартния букет. Кутиите се изготвят по поръчка и са едни от най-луксозните, които се предлагат като изработка. Кутията е уникалността на нашия бранд, защото погледнато реално, цветя можеш да сложиш във всяка една кутия. Но когато тя е създадена по дизайн, да изпълнява единствено една определена функция, изработва се в лимитирани, бутикови бройки от най-висококачествени материали и не може да бъде намерена никъде другаде в търговската мрежа – това е чувството за ексклузивност, което предоставяме на нашите клиенти.

Колко време издържа един такъв букет?

Дълготрайните рози могат да издържат минимум година, но при правилно помещаване дори повече!

Каква е технологията по създаване на букет в кутия? Какво представлява балсамацията?

Технологията е много сложна и е от последно поколение. Естествените сокове на цветето се заменят със сходни такива, които обаче значително забавят процеса на увяхване и същевременно запазват естествения вид и гъвкавостта на цвета.

Какви са основните разлики между букетите в кутии в сравнение с класическите? Имат ли минуси тези в кутиите?

Букетите в кутии са съвременна, актуална тенденция в аранжирането. Автентично изпълнени, те са един нов поглед над традиционния букет, който се превръща в изискан декоративен артикул.

Наблюдаваме възможност за изписване на букви с различни цветове, това ли е най-честото желание на клиентите?

Не бих го определила като най-честото, но е доста търсено. Изписването на символ с розите придава една лична и сантиментална нотка на аранжировката, която не може да бъде постигната в стандартния букет.

Жени или мъже подаряват по-често цветя?

Няма силно преобладаване, тъй като нашите продукти са подходящи за много поводи. И мъжете и жените пазаруват еднакво от нас.

Това ли е бъдещето на цветята и букетите?

Не мисля, че този тип аранжиране би изместил стандартния, а и не би трябвало. Ние сме насочени към една модерна аудитория с афинитет към ювелирните, ексклузивни продукти.

Снимки: Борислав Йосифов