IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Полезни навици за по-голяма продуктивност

6 юни 2012 12 55

Повечето си ги знаем, но е добре да ги държим на фокус

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Предлагаме ви списък с ценни навици, които ако изградите, ще се радвате на висока продуктивност и успехи в работата:

1. Правете си списъци със задачи. Звучи банално, но е истина – може да прекарате един час в опити да се сетите какво трябваше да свършите. Дръжте списъка непрекъснато с вас, за да отбелязвате приключените задачи. Ще изпитате истинско удовлетворение да зачеркнете отметнатата работа.

2. Наспивайте се добре. Научете се да си отделяте достатъчно време за сън. След стоене по цяла нощ пред лаптопа и каните с кафе на другата сутрин няма да ви помогнат да бъдете така концентриран и в добра кондиция, както след добър сън.

3. Делегирайте. Не бъдете прекалено горд, за да приемете че имате нужда от помощ за свършването на определена задача.

4. Носете тефтер със себе си. Ако ви се струва прекалено остаряло и старомодно, използвайте електронно устройство, но направете така, че всичките ви записки да са на едно място. Иначе ще губите много време в ровене из бележки, за да откриете важна информация, а в някои случаи тя може да ви трябва спешно и липсата на организация да се окаже грешка, за която дълго да съжалявате.

5. Поставяйте си малки цели по пътя към голямата. Така ще можете да усещате напредъка в процеса по осъществяването на голямата цел и няма да ви плаши мащаба на проекта, с който сте се захванали.

6. Когато чувствате, че се въртите в кръг, докато търсите решение на даден проблем, оставете го настрана за известно време и преминете към нови задачи. Часовете, прекарани в раздразнение и все по-голяма умора, докато се измъчвате с някой въпрос, могат да бъдат по-добре оползотворени с фокусиране върху други неща. След успешното им приключване, мозъкът ви ще е по-свеж и ще сте по-креативни в търсенето на решение на заплетената ситуация.

7. Взимайте си необходимите почивки. Качеството на работа намалява, когато сте много изморени, така че има вероятност да направите грешка. Презаредете батериите и се върнете към задачите тонизиран и в пъти по-продуктивни, отколкото преди почивката.

8. Разчиствайте електронната си поща един-два пъти на ден. В противен случай ще се задръсти и като ви потрябва някой важен имейл, ще прекарате часове в търсенето му.

9. Не прекарвайте времето в чакане да ви отговорят на имейла, който сте пратили. Ако чакате важен клиент или партньор да ви пише и междувременно не се захващате с нищо друго, губите ценно време. Ако отговорът се забави, бъдете по-активни в кореспонденцията и направете втори опит да се свържете. Ако това не проработи, се заемете с други важни задачи.

Автор на статията:
Мария Димитрова

КоментариКоментари

1101011 ( преди 11 години )
по т.8 - ctrl+F и ключова дума. Търсите мейл => някога сте го видели; знаете защо го търсите от съдържанието му. Поне една дума ще сте запомнили/ще уцелите :)
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
Някой си ( преди 11 години )
Т 3-Все пак не се доверявайте напълно на никого .Това е най-лесния начин да ви прецакат от глупост ,немарливост или нарочно.Т5 Конфуций го е казал(по памет),,Пътят от три хиляди ли започва с първата крачка".Т 6 ,,Утрото е по-мъдро от вечерта".Т9 Това е чудесен повод да свършите нещо за себе си като официално не спирате да се трудите.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар